Gå til innhold

Hvordan får jeg meg venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er gale med meg, når ingen vil være venner med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil dialekt? blond kanskje?

Skrevet

De fleste beskriver meg som en god snill jente, som bare vil alle andre godt. Likevel er det ingen...

Ikke er jeg blond, og dialekta mi burde vel de fleste her skjønne da de snakker sånn selv.

Skrevet

Søk opp "venninegjengen på DiB" på Facebook, kanskje du finner noen der?

(og ja, det er med den skrivefeilen...)

Skrevet

hei du...

jeg har det samme probemet som deg. har venner men de er veldig avholdene til meg. vil liksom aldrig spør om jeg vil være med på ting, eller bli med når jeg prøver å sette i gang noe. vet ikke hva som er feil men er vel bare noen mennesker som er skapt til å ha få venner.... trist er det i hvertfall, å enda dristere med slike som svarer deg på den måten første anonym gjør!!!

jeg tror jeg har prøvd det meste med å få meg nye venner. intrenett, by turer, både dag tid å nattes tid, barselgrupper å andre sammenkomster. lite hell...

jeg får høre at jeg er en sprudlendes å bli person, med masse humør, men alikevel har jeg dette problemet.... jeg har ikke fått meg nye venner på flere år, å har kun gamle skole venniner igjen som jeg såvidt hører noe ifra. føler igrunn liten vits med å ha mobiltlf engang da det aldrig er noen lyd i fra den :S

håper noen kan komme med noen gode råd om hva en kan gjøre med dette triste problemet?

Skrevet

HAHAHAHA, det med mobiltelefonen har jeg tenkt selv mange ganger:) som i Kongen av Queens, der faren til Carrie klikker fordi mobilen ringer hos alle andre og ikke hos ham;-)

Jeg har heller ikke mange venner. Har to "bestiser", som jeg har kjent siden barndommen, og et par mer sporadiske venner. Kanskje noen bekjente jeg kan slå av en prat med, men ikke noe mer. I tillegg har jeg familie da.

Jeg føler også at det kan være et savn, men har slått meg til ro med at det er som det er. Jeg kan ikke tvinge andre til å være sammen med meg. Og jeg tenker at det er ikke mitt problem om andre ikke liker meg. Jeg er den jeg er, og om folk ikke liker den jeg er, so be it.

Tror kanskje at en årsak kan være at mange er opptatt av seg og sitt, og er gjerrige på tiden sin. Tiden skal strekke til til så mangt...

En annen årsak ligger kanskje i egen selvtillit.At vi utstråler en "annerledeshet" eller usikkerhet om du vil, noe som gjør folk usikre/ at de trekker seg unna. Tror vi kan komme videre med å bygge opp troen på oss selv!

Leste i et ukeblad, en reportasje om "ensomme" som ikke ville reise alene på syden-/ferieturer. En hadde startet en nettside el noe, og lurt på om noen var i samme båt. Det var det! Tror de hadde blitt 10- 15 stk som dro på tur sammen jeg. Alder fra 16 til rundt 60. Hun som hadde startet det hele, stilte et artig spørsmål; hvordan finner man seg venner etter fylte 11 år? Og det er noe i det synes jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...