4barns mor Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Er det sant at folatsyre reduserer faren for abort?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 det har jeg aldri hørt.men folat forebygger ryggmargsbrokk hos fosteret...
4barns mor Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Det har jeg heller aldri hørt, det var søster'n min som sa det i stad. Men i følge henne er det også vanlig å miste første gangen også da.. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.. Hvertfall ikke kult å høre det når man er gravid..
*toppris* Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Ikke hør på hu;) hehe... MEN i overført betydning kan man jo si at folat kan ha en sammenheng med SA... dette fordi at man får som regel SA fordi kroppen støter fra seg embryoet FORDI det da som regel er noe gale med det.... Som for eksempel ryggmargsbrokk... Og sjansen for å få ryggmargsbrokk blir betydelig redusert dersom man tar folat... hvis du skjønner;)
4barns mor Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 Det skjønner jeg... ) Men hun kan godt holde det for seg selv.. )
mamma til fire små Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 reduserer faren for ryggmargsbrokk ja. vet ikke om kroppen ville støtt ut et foster som har ryggmarksbrokk.. ved min første graviditet spurte jeg legen om hvor sannsynlig det er å miste. trodde også det var veldig vanlig å miste 1. vi hadde prøvd i noen år å bli gravid, så vært kjipt å miste når man da endelig var blitt gravide. men han sa at de fleste som abborterer, vet det ikke selv, for det skjer når man har vanlig mens. de fleste abborterer ikke. men det er de som abborterer vi hører om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå