Gå til innhold

Varighet på kynnere???


Vannmann83

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mye kynnere i store deler av svangerskapet, og er nå i uke 38. Kynnerne er mye mer intense og varer noen ganger veldig lenge. Opptil 2 minutter.. Noen som har erfaring?

Hvordan kan jeg kjenne forskjell når kynnere går over til rier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg au på for har også hatt masse kynnere i flere uker,men er nå blitt mer regelmessige.Gjør ikke spesielt vondt enda,så derfor er det nok kynnere sier de til meg.Er visst IKKE er i tvil når det er i gang sies det.Begynner ofte som vonde menssmerter når det er rier!!Spennans...venter og venter jeg;-)er også uke 38 nå og alt er klart og modent så ho kan bare komme;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig plaga med kynnere jeg også, noen ganger så og si hele dagene om gangen, med litt avbrudd.

Spurte jm om dette i dag, og ho sa at " stol på meg du merker når det er rier"

Så vi får holde ut, men det er jo god trening for livmora da...

 

Trøst, trøst...?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig plaget med kynnere. Er nå hjemme etter sjekk på sykehuset, med det som viser seg å være rier. Ergo ikke så lett å vite forskjell. Jordmor sa tidligere at kynnere ikke varierer særlig i styrke, mens rier har tydligere topper, så det tyder på at jeg hadde rier alt i forrige uke.

Litt ergerlig at tellesida på nett henger seg opp for meg, så målingene blir litt rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, såpass like i smerter og alt.. Men hva slags telleside refererer du til? Noe jeg ikke har fått med tro.

Lykke til i hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ikke ett godt svar. Er litt provosert over holdningen til leger og jordmødre på dette område.. Det sies at kynnere gir seg når man skifter stilling, at rier er regelmessige og ikke gir seg ved endret stilling og at de kommer i "tak".

Dette er ikke min erfaring. Er nå gravid i uke 39 med mitt andre barn og har hatt to helt ulike svangerskap. 1. sv.skap hadde jeg masse kynnere på slutten, kraftig bekkenløsning og gikk bare og ventet på at riene skulle komme. Hadde lest om hvordan riene kom i "tak" og at hele magen strammet seg, at de skulle vare så og så lenge med så og så lenge mellom hver gang osv.... Og det var selvfølgelig dette jeg forholdt meg til. Derfor tenkte jeg ikke over murringen i korsryggen som begynte en onsdags-formiddag.. Denne murringen kom og gikk og jeg tenkte at jeg hadde gjort for mye i forhold til bekkenløsningen. Murringen vedvarte utover torsdagen, men kom ikke tettere og ingen mage strammet seg, så jeg gjorde ikke noe med det. Fredag kveld gikk slimproppen, visste at den kunne komme noen dager før, så ringte ikke sykehus siden jeg ikke hadde rier. Lørdag morgen hadde jeg mer vondt i korsryggen, men ingen mage som strammet seg og heller ikke så kraftige smerter som når jeg hadde kynnere. Ringte da sykehus og de ba meg komme på en sjekk. Der viste det seg at jeg hadde hatt vannavgang, jeg lakk altså fostervann, jeg hadde åpning og murringen i korsryggen var rier. Jeg ble sendt hjem og fikk time til innleggelse senere på kvelden. Så utover dagen forventet jeg at smertene ville øke på og at magen snart skulle stramme seg-bli hard, smertene økte en del, men magen ble ikke hard. Når jeg kom til innleggelse fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle bli innlagt, men bare på kontroll-5 minutter senere gikk vannet skikkelig og jeg ble selvfølgelig innlagt allikevel. Til og med no hardnet ikke magen og riene var ikke verre enn kynnerne.. Spurte legen i ettertid om hvorfor jeg ikke kunne kjenne meg igjen i beskrivelsene av kynnere versus rier, og da sa han at det ikke var alle som fikk hard mage, og at kynnere ofte kunne oppleves som mer smertefulle enn rier. Her, som ved alt annet, er det individuelt og man må bare prøve å stole på seg selv og kroppen sin. Ring ditt fødested hvis du er i tvil om noe eller du bare har et spørsmål. Jeg er nå i slutten av mitt 2. sv.skap og er veldig spent på om jeg klarer å "kjenne igjen" riene eller om det blir gjetting denne gangen også... Har allerede hatt noen falske alarmer:(

I tillegg har kynnerne mine vart fra noen sekunder til noen minutter, så det er ikke noe fasitsvar der heller..

Beklager at svaret ble så langt og håper det var litt hjelp i iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppers med litt erfaringinfo..får bare vente å se litt til;-)Hatt det veldig likt deg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...