Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 jeg er sinnsykt distrè...det blir bare verre og verre. Nå begynner det å bli såpass at det er plagsomt, og går utover en del...jeg glemmer ikke bare småting, men også ting som faktisk er viktige..her er noen eksempler på hva jeg kan glemme: + Regninger, legger jeg de fra meg, er de borte fra bevisstheten + Medisiner til ungene (hvis de skal ha), saboeren min må hjelpe meg, eller så må jeg ha påminnelser i andre former + jeg kan tenke at jeg skal gjøre noe på jobben, og 2 sekunder etterpå er det vekk + hvis jeg skylder noen penger + Legetimer +Ord + Hva jeg har gjort +hva jeg har sagt Dette begynner faktisk å påvirke hverdagen min. Jeg synes i tillegg det er flaut at jeg hele tiden glemmer ting som jeg burde huske. Føler at andre tenker at jeg er giddalaus, men problemet er at jeg ikke klarer å huske, før noen minner meg på det, eller jeg står i en situasjon som gjør at jeg husker.. Her om dagen glemte jeg at jeg har søsteren min boende her (har vært her snart en mnd) og hun sto ute i 3 kvarter og frøs i 10 minus mens jeg hentet unga i bhg... Venninnen min tror jeg kan vre stresset, men jeg føler meg ikke sånn.. Forslag?
metaMORfose Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kan ikke diagnostisere, men kanskje du må begynne å skrive ned ting. Få deg en liten bok du kan ha i lommen, og bær den med deg rundt over alt. Tren hjernen til å huske igjen. Få deg en legetime og få en leges syn på dette. Det er viktig å utelukket ting.
Northernlights Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Har du sjekket medisinen du tar? Dette kan faktisk være en sideeffekt. Det er det med min medisin, og det er ikke noen "morsom" sideeffekt ...=o( Jeg glemmer fælt til tider, og det er så vanskelig å innrømme det overfor meg selv, at jeg skyver det ofte til side. Hender jeg ikke sier det til en sjel, enda jeg vet det er denne medisinen for å forhindre migrene som jeg må ta hver eneste dag, som gjør det... Men hvis du ikke tar medisiner: Ja, stress i hverdagen kan gjøre at du glemmer MYE rart! Så prøv å roe ned tilstandene litt, selv om det er vanskelig. Skriv ned det du kan, og lag liste over ting du kan lage liste over (som du skal gjøre av ting du gjør hver uke, fks).
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 takk for forslag:-) har prøvd å skrive ned, men jeg glemmer hvor jeg legger lappen, eller har lagt lapp...*flau*
blond Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Det er mange knep som kan hjelpe på glemsomhet. Lag deg rutiner som du kan følge hver dag da blir ting gjerne lettere, skriv ting du må huske på mobiltelefonen og sett på alarmen. Hvis dette har pågått over tid bør du sjekke det ut hos legen. I forkant av legebesøket bør du gå gjennom helsen din både psykisk og fysisk for å evt oppdage andre symptomer og skriv dem ned. Skriv ned eksempler på hva hukommelsesproblemene dine fører til. Og søsteren din bør få seg egen nøkkel til huset. Lykke til!
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Mye av det der kjenner jeg meg igjen i og kan fortelle at jeg helt klart husker klart dårligere i perioder hvor jeg stresser og har mange baller i lufta på en gang. Spesielt ord kan jeg bli stående lenge med "på tunga" før jeg klarer å hente de frem fra hjernebarken et sted... http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/memo/1.6289616 Noen tips å hente her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå