babymaker skal ha en jente til Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg jobber i barnehage og nå om dagen går det lus.. Her sitter jeg og klør og klør!! hvordan oppdager man hodelus?? Så klart jeg klør men det er fordi det kiler i hodebunnen min. Og igrunn resten av kroppen hehe. Kan man se lus? Hvor store er de? Gjør det vondt når de biter eller kiler det bare? Kan man se egg? Usj mange spørsmål her jeg sitter å klør!! Og jeg er alene hjemme og får ingen til å sjekke meg.. Flott med langt hår akkurat i dag. kunne tenkt meg og bare tatt barbermaskinen og fått det av for å sjekket skikkelig!
*Super*Mamman* Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Ja, du kan se lusene. De pleier ofte på sitte bak ørene... Du kan jo legge et hvitt ark på et bord, bøye hodet over å børste det godt, samtdig som du rassler godt i hodebunnen.. Da se du om det kommer små svarte prikker på arket, og om de beveger seg - da er det lus.. Luskammene er best å bruke da...
elikatt -mamma til 4- Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Man sjekker det med en lusekam, fåes på apoteket. Og du kan se de, de er ikke så små. Jeg vet ikke om det gjør vondt når de biter, men tror ikke det. Har ikke hatt selv, men dattra mi har hatt, så jeg har sett dem.
2flottebarn;) Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Best å bruke kam i vått hår med lusekam. De trenger ikke være lette å oppdage, kan være små som knappenålshoder. Lykke til!
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Det tar faktisk ca.1 mnd fra du får lus til du begynner å klø. Så barna kan ha hatt lus lenge før det oppdages. Derfor bør foreldre sjekke for lus regelmessig. Har sett lus og egg. Er ikkje tvil viss det er lus. Den er mye større enn ein trur. Veldig viktig å sjekke i vått hår. Bøye seg over vasken og kamme med lusekam. Ha lusemiddel i huset og håp att du aldri får bruk for det. Kløen du har er nok bare psykisk Men du må jo sjekke deg uansett !! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå