Gå til innhold

hvilke rutiner har dere ved 5 mnd? ammer ikke.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår dag ser ut så her:

9 mme

12 frukt og mme

15 mme

18 frukt/grøt og mme

21 litt mer mme....

ja jeg vet det er seint med siste måltidet da og det må vi forandre på men vet ikke hvordan..... noen som har noen tips?

Han sover hele natten så er veldig heldig der men vet at det kommer forandre seg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkne han tidligere om morgenen, og ta same rutinen bar 1 til 2 tidligere. Kanksje på tiden med et til grøt måltid om morgenen? Siden du gir mme så er jo det anbefalt å begynne med grøt ved 4 mnd, så når han nærmer seg 5,5 mnd vill jeg prøvd med enda et grøt måltid hvis han spiser det greit. Du kan også bytte ut mme med vann når han får grøt. Det er melk i grøten. (melkepulver, selv om du blander den ut med vann). Min ville ikke drikke vann av flaske eller tut, men drikker fint fra kopp:) Han er nå snart 7 mnd og spiser 2 grøt måltider og vi er godt i gang med å begynne å like middag!:) Han har fått mme siden han var 2,5 mnd gammel.

Ved 5 mnd fikk han 2 grøt måltider og vann til. Jeg gjorde en liten tungvint tabbe da. Gav han grøt til lunch kl 11, melk til frokost. Lite tungvint. Så nå får han grøt til frokost og melk til lunch og så en liten fruktmos like før han skal ha neste lur. Så får han noe å sove på:) hehe

Skrevet

her står vi opp mellom 7 og 8, og hun legger seg 2000. Mat 0730, 1100, 1400, 1700 og 2000 - har ikke begynt med grøt enda. Jeg vekker henne kvart på åtte om hun ikke har våknet av seg selv til da, men de siste ukene har hun begynt å våkne i 5-6-tida enkelte dager, så da improviserer vi litt.

Men hvor mye sover han i løpet av dagen?

Skrevet

på dagen sover han bare 2x30 min men på kvelden kan han antingen sove veldig mye eller nesten ingenting..... må vel bare prøve en kveld og legge han tidlig og se.... litt slitsomt når vi har sovrom en etage opp.... går ikke og legge han i vognen for da vokner han garantert når jeg tar han opp.... takk for svar!:o)

Skrevet

Vår jente på 5,5 mnd får bare 4 måltider pr dag.

0900 Pupp (får bare dette ene puppmåltidet og det kan ikke være mye igjen der inne kanskje 50-60ml tilsammen)

1100 MME (230ml)

1430 MME (230ml)

1830 MME og grøt

også sover hun til 0900 neste dag

Hun var 9 kg på 4 mnd kont og sikkert over 10 nå så hun får meeer en nok mat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...