Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 erfaring, på godt og vondt, så former det oss. Det vi har opplevd vil i god blanding med personligheten vi har gjøre oss til dem vi er akkurat nå. Noen opplevelser gjør en glad, andre igjen trist og atter igjen kan man oppleve at andre mennesker ikke alltid er dem som de gir seg ut for å være. Her inne har vi nok opplevd litt av det siste, og derfor tror jeg at reaksjonene blir sterke når noen kommer med angrep uten særlig innhold. Det er ikke hyggelig å bli beskyldt for å utestenge, ikke inkludere eller andre mindre flatterende ting. Noen av oss har blitt beskyldt for mye rart her på dib tidligere, og fant ut at tiden var inne til å gå videre. Så vi fant et forum som ingen brukte og som hadde ligget brakk leeenge. Her fortsatte vi den hyggelige tonen, lekenheten, humoren og delingen av de alvorlige tingene i livet. Noen av oss har fått mer i bagasjen enn andre, men alle får vi vårt. Dette har gjort oss til de vi er idag, hvor lekenhet og latter står høyt i kurs. Livet er ikke for amatører, vi vet det. Vi har også erfart at det er viktig å finne steder hvor man kan få være seg selv, uten å måtte ta hensyn til andres paranoia eller andre problemer utover normal folkeskikk som jeg synes alle her inne har. Noen av oss har møtt hverandre og møtes helt sikker igjen. Noen av oss har aldri møtt hverandre, men håpet om en dag å få gi hverandre en ordentlig klem er der:-) Det er trist at noen føler at det er nødvendig å påpeke at de selv ikke finner det lett å være deltagende, spesielt når ikke innsatsen har vært så stor for å bli det. Det er trist at mennesker føler behov for å legge dette over på andre og fordele skyld. Dette har også skjedd før.....og det skjer kanskje igjen. Følelsen av at noen sitter og følger med og venter på mulighet til å hogge er sterk.. Hva vil jeg med dette? Egentlig bare forklare litt om hvorfor vi er skeptiske til sånne innspill som kom i går. Fordi vi vet at noen har vært innom her under andre nick tidligere for å slenge dritt, og vært både usaklige og særdeles barnslige. Det får de stå for selv. Vi valgte å flytte vekk fra det og tok ansvar for oss selv. Da tenker jeg at kanskje flere burde gjøre det. Hvorfor slenge ut angklagelser et sted man ikke trives, istedet for å bruke fokus der man kjenner seg hjemme? Jeg trives her inne, jeg digger de som er her og synes det er en super gjeng, som jeg er glad for å ha blitt kjent med:-)
Superlis Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Må bare si at jeg slutter meg til det du skriver, jeg har aldri blitt noe annet enn glad når jeg har "vært" her føler at vi kan dele alt om det er bekymringer eller glade ting. Som jeg svarte i et annet innlegg, det lille stikket jeg av og til har følt med ikke være helt inne, er det jeg selv som må bære, er jeg som har vært fraværende....Har gang på gang blitt veldig godt motatt, Vil egentlig bare si Tusen takk for at dere finnes.....er i det litt sentimentale hjørnet i dag og skriver i vei, er rett og slett blitt glad i dere, og dere har mange ganger vært til veldig god støtte for meg. Stor klem!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 Åhh så koselig å lese Superlis!!! Jeg føler også at dette er et sted å være glad på og nettopp derfor er det så fint å være akkurat her:-) Tusen takk til deg også! Som ikke har gitt oss et spempel i panna som totalt udugelige som venner;-D Vi er ganske greie synes jeg:-)) Det er fint å kjenne at man faktisk kan bli glad i mennesker på nett og at de får en plass i livet ens!!! Hipp hurra for det:-) Diger klem til deg også!!!
Babyonboard ;-) Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er kjempeglad i dere alle jeg også!! Vennene som jeg omgås med sånn i det daglige fatter ikke HVA det er som er så bra med Dib, og det er helt greit :-) Da jeg flyttet sørover med stor mage, følte jeg meg mildt sagt ALENE!!! Er ikke såå lett å finne andre likesinnede når man nesten er 40 og gravid... De andre vennene mine her nordpå var jo i ferd med å bli BESTEFORELDRE ;-D Så fant jeg BIM ;-))) Hvilken LYKKE!! Jeg var ikke lenge inne på Gravid moden alder (eller hva det nu het) før jeg så at en gjeng skulle ha treff på Nesodden. Det var i januar -06 og jeg hadde termin i beg av mai... Dit dro jeg, sjekket kart etc før jeg dro. Jeg skjønte fort at noen av disse damene kjente hverandre fra før,men følte likevel at jeg var velkommen ;-) Og noen av de jeg traff da er blitt gode venner! Senere i januar var det treff i Oslo og jeg dit! Det var da det virkeligtok av!!! Masse kjempekoselige jenter og noen barn, og etterhvert mindre mager og mange barn :-) På disse treffene fikk jeg snakket om ALT og vi lo og gråt om hverandre... Snakk om skravlesyk gjeng ;-D Vi var mange og alle fikk ikke pratet med alle hver gang MEN alle var inkludert! Jeg er selv av den typen menneske som passer på at ingen blir utelatt... (Men ja, jeg kan bli hissig også hvis jeg føler meg urettferdig behandlet...) Uansett, det jeg liksom prøver å få frem her er at disse damene er kjempekoselige, inkluderende og GLADE mennesker!! Ja jøss, vi har alle vært gjennom opp og nedturer disse årene, og vi prøver så godt vi kan å trøste når verden ikke er på vår side... Og så jubler vi når verden er bare god å leve i :-) MEN alle er ikke på samme "planet" bestandig, men det er så fint her inne fordi vi kan le så tårene triller i en tråd, mens man griner så tårene spruter i neste... Selv er jeg alenemamma med veldig krevende jobb,og har siden våren vært gjennom en opprivende periode med advokater og dumme møter etc etc. Jeg hverken kan eller vil skrive så mye om det her inne, men de som kjenner meg vet hva det er snakk om. Og de andre de trenger ikke å vite annet enn at jeg har det tøft... Det jeg egentlig vil frem til er at dette forumet er FANTASTISK!! Og det er noen fantastiske damer her inne! Når jeg har vært laaaaangt nedi kjelleren og alt har bare vært pyton, så har dere damene sørget for å dre meg opp trappa igjen!! (Ubevisst eller bevisst,for det er ikke alltid at jeg har sagt noe, men har kun vært innom og lest...) Og så det med ungene da... Å være alene kan til tider være SLITSOMT! Og man lurer på om man er dum mamma og kanskje ikke takler alt like bra etc... DA ER DET SÅÅÅÅ BEFRIENDE Å KIKKE INNOM HER OG SE AT JEG ER HELT NORMAL MED EN HELT NORMAL TOÅRING ;-)))) Så derfor, kjære damer, blir jeg provosert og hissig når noen kommer inn her og slenger med leppa!! Og etter forrige runde da jeg rett og slett ikke orket å si såmye, og et helt forum bare ble "ødelagt", kjenner jeg at jeg holder ikke kjeft lenger!! Jeg sier det jeg mener! Jeg synes det er uforskammet å legge inn et innlegg som det almostgrownup gjorde! Og derfor sa jeg det jeg sa, og jeg står for det også. Har IKKE dårlig samvittighet! Faktisk så tror jeg at vedkommende bak nicket hadde sagt ting på en helt annen måte hvis hun var seriøsog egentlig ville ha kontakt... Men det er jo MIN mening det da... :-) Og nå har jeg fått sagt mitt for en stund ;-D Tusen takk alle sammen for at dere er dere ;-D Klemmer i massevis!!
♥Snulder Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Glad i dere jeg og:=) ... og ikke minst er det godt å lese at andre føler deg som jeg gjør! At vi faktisk er ganske snille og greie... at vi bruker humor når vi egentlig burde lagt oss ned for å grine bitre tårer! Jeg har glede av å være her.... føler det er deilig å titte innom når jeg har tid! Bable litt med "gamle" venner.... og tro dere meg.... jeg synes det er spennende og morsomt å bli kjent med nye!
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg svarer i dag siden jeg fant det best å tie i går ;o) Det er en ting dib har vært for meg.Å det er trygghet.Tro det eller ei.Etter at jeg ble kjent med dere for rundt 2 år siden så har jeg følt meg velkommen blandt dere.Dere har gitt meg latter,trygghet,lærdom,sinne,ja alt.Å like glad er jeg i dere,selv om jeg aldri har møtt en eneste en!! Hvem trøsta meg og hjalp meg gjennom helvete da vi mista stråla vår.Jo dere.Hadde jeg ikke hatt dere så vet ikke jeg..Hvem har pusha meg og banka inn litt vett i hue på meg? JO dere det også.Her inne får man hjelp og råd for det meste.Hvem er det som alltid har noe å si,uansett i hvilken sitvasjon det er? Jo dere... Jeg bruker dere,er det noe.Å hadde jeg kunnet uten at det kom i vg,så hadde jeg skrevet alt om min hverdag her.Så dere hadde forstått litt mer.Men jeg velger å la det være,for min egen trivsel her hjemmes del. Da det kom opp slike ting om oss kokte sinnet.For jeg kjente det ikke igjen.En raus og god gjeng som alltid tar nye inn i varmen er det her.Men alle kan bruke setninger feil,og jeg velger å se det positive i det.For det har jeg også lært.=) Jeg gleder meg til å bli kjent med nye som kommer.Å drømmen min er å en dag få møte dere også. Min dummeste egenskap er at jeg har fryktelig dårlig tro på meg selv.Å sier noen at jeg har gjort det og det,så pleide jeg trekke meg unna og være lei meg.Til tider veldig lei meg også...Men i det siste har jeg merket at også det er bedre.Jeg har lært å få troen på meg selv,av dere =)) Jeg har alltid vært ei grå mus.Men her inne føler jeg meg velkommen,som den jeg er. Tusen takk for at dere er dere. Klem
Reveenka Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er så glad for at denne siden fins, og for de flotte damene her inne som jeg har både møtt - og ikke møtt !!! Dere er supre, og gjør en forskjell i hverdagen! Jeg syns både superlis, babyonboard, attpåklatten, snulder og midnightsun sier akkurat det jeg selv tenker i denne saken! Hadde jeg hatt alle enn'ene på plass, skulle dere fått e avhadlig, me å blir det altså bare dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå