Gå til innhold

Vasking av babytøy..


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Vasker dere alt?

 

Hvor tidlig kan man starte? 52 dager til termin her.. Blir det for lenge for klærne å ligge før de blir brukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker det jeg vet kommer helt inntil kroppen (mot bar hud). Bodyene, strømpebuksene og sånne ting.. Gidder ikke vaske resten for det er jo ikke brukt, og vil jo ikke være nær huden...

 

Jeg er i uke 36, og angrer på at jeg ikke begynte før. Det er nok bare å begynne :)

Skrevet

jeg vaska alt, for å få bort fabrikkstøv og diverse. Ikke sikkert det er nødvendig, men var ikke mye stress å sette på en ekstra maskin når jeg først var igang:)

Skrevet

Jeg vasker ALT, til og med tøfler og bamsedressen, selv om ikke alt skal være rett på huden. Hater å ta på meg uvaska klær selv. Og vasker alt for å fjerne fabrikasjonsrester osv. Dessuten blir klærne mykere etter vask.

 

Har vaska alt kjønnsnøytralt i str. 50 og 56. Resten gidder jeg ikke vaske nå, liker å ha det mest mulig nyvaska.

 

Skrevet

Jeg har 7 uker igjen og tenker å ta klesvasken til helga. Greit å være ferdig med det meste så kan jeg slappe av å nyte den siste tida uten å stresse og tenke på alt som må gjøres ferdig. Jeg har ikke handlet inn alt jeg trenger enda heller, det må jo også gjøres.

Har bekkenløsning og shopping er liksom ikke akkurat prioritert.

Skrevet

Jeg har 7 uker igjen til termin og har vasket stort sett alt. Bortsett fra det jeg kjøpte i dag, klarer ikke å la være når jeg ser noe fint selv om jeg vet gutten vår har fått nok av klær nå:-) Lurer litt på om dere stryker noe også?

Skrevet

Jeg vasker alt kjønnsnøytralt, vi har fått beskjed om at det er 90% sjanse for at det er jente, men jeg tenker litt på de siste 10%, har hørt at mange tar feil, spesielt når det er snakk om jente... Jeg har strøket sengetøyet, mamma kunne fortelle at dette ville på en måte "sterilisere" sengetøyet.....varmen dreper vel alt....Nå har jeg bare 4 uker igjen, så det er greit å være klar;) Men det skal sies at jeg startet rundt juletider:)

Skrevet

Er ferdig med de minste str. (56), men ikke de over. Sengetøy og kluter er også ferdig. Har igjen å kjøpe forskjellig småting enda jeg også, som håndduker og div. Må vel vaske de også før bruk.

 

Vaskingen er vel først og fremst for å fjerne fargerester fra fabrikken, som kan føre til hudirr og allergi-reaksjoner. Jeg tenker at de støver nå ikke ned når de ligger i skuffer og skap i noen uker før bruk. Godt å bli ferdig før man blir helt invalid...

 

Tenkte å stryke klær, men såg at det var ikke behov etter vask. Sengetøyet kan jeg vel kanskje stryke da.

Skrevet

Jeg vasket alt, etterhvert som det ble kjøpt. Vi gjør det samme med egne klær, bruker aldri noe nytt uten at det er blitt vasket en gang. Vi fikk begge 2 kjempeutslett av uvasket nytt sengetøy for en del år siden, det ble en god lærepenge... Siden vi bruker Nøytral eller Blenda Sensitiv for oss selv, trenger vi ikke vaske babyens klær separat, da blir det ikke noe merarbeid heller å vaske et par sokker her og en body der.

Skrevet

Jeg stryker også alt som kan strykes, ser så mye finere ut :) Har strøket til og med flanellsklutene og de tynne vaskeklutene og sengetøyet og alt.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...