Gå til innhold

Hvor lenge bruker de bilstol nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt bilstol nr to. Skal holde til 18 kg. Men når er de 18 kg da? Eller lettere sagt, når vokser de ut av det? Hvor gammelt var ditt barn når du måtte kjøpe nr 3?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 5 år og veier ca 18 kg... jeg syntes han veier lite, men helsesøster sa det var heeelt normalt:) så de bruker setet lenge:)

men jeg har et sete som han bruker vanlig bilbelte til da... det er jo igrunn sete nr tre det..... og det fikk han da han var 3.5 år gammel:)

Skrevet

De fleste er vel 18 kg når de er 5 år. Men det finns såklart store variasjoner. Noen kan være 18 kg når de er 3 år, mens andre ikke før de er 7 år. Jenta mi er bare 15 mnd. og 12 kg, så vi bruker fortsatt bilstol nr.2 :P

Skrevet

Brukte bilstol nr to til de var rundt fire (ca 15 kg). Problemet var ikke ant kg, men det at den var bakovervendt og til slutt satt de med knærne under haka.

Skrevet

Sønnen til mannen min brukte den stolen til han var ca 4. Da var han så bred over ryggen at stolen begynte å bli for liten av den grunn. Særlig med vinterklær på. Så da gikk vi over til sete med rygg for ham. Jenta vår på 3,5 sitter fortsatt i sete nr 2. Aner ikke hva hun veier. Vi har testet sete på henne i ferier. Problemet er når hun sovner. Da blir hun liggende med hodet på en svært uheldig måte, så vi blir å bruke sete nr 2 til henne enda en stund. I allefall 1 år til om hun fortsatt passer det.

Skrevet

Takk skal dere ha;-) Sitter og skal svare på plass i barnehage. Mor og far må bytte på å hente og levere. Kan da like godt kjøpe ett bilsete nr 2 til begge bilene. Har en liten i magen som da må ha bilsete nr 2 før førstemann vokser ut av det. Mye man skal planlegge og lure på gitt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...