Gå til innhold

Fra 2-3 barn?

♥mini♥lille♥knerten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor overgang syntes dere at det var? Da jeg fikk nr.1 syntes jeg livet ble snudd opp ned, og jeg ble nesten deppa. Hele mitt liv forsvant og jeg måtte bruke mesteparten av min tid på jenta. Da nr.2 kom fikk jeg ikke disse følelsene, det var kun mere slit. Det er to som er syke, to som skal ha på vinterklær og to som krever at mammaen er der for dem, akkurat når de ønsker.

Det har altså gått fra å "psykologisk krevende med første" til "mere fysisk slit" med andre.

Men jeg ønsker meg 3 barn, og lurer på om noen av dere har fått nummer tre, og hvordan det er. Lurer på om jeg da blir så sliten at jeg ikke klarer det. Eller det jeg mener er at hvis to barn er syke så har de en foreldre hver, men hva vil skje med tredjemann? :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har orket å få 3 barn? ;-)

Skrevet

Jeg synes overgangen fra 0-1 barn var "verst"! Ja, det er mer jobb med 3 barn, men man kan jo ikke hvile uansett =P Hvis du skjønner hva jeg mener. Så lenge barna er små må de jo ha tilsyn likevel, kan like godt se etter 3 som 2. Min erfaring med sykdom er at de blir syke på omgang, haha! Var jo sjuke her hele vintern; når den ene blei frisk, så blei den andre syk. Og, ja, man har faktisk plass til 3 barn på ett fang =) Jeg er mye aleine med de, så det er ofte fylt opp, hehe! Ellers kan jeg anbefale å få vårbarn(våre to første var vinterbarn)...da leker de "store" barna ute og koser seg mye av tiden. På vintern er det mye innetid, og da kan kidsa fort kjede seg. Spedbarnstida med søsken gikk mye bedre synes jeg på sommerstid =) Nei, nå må jeg gå! Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!

Skrevet

Vi får snart tre barn, og det jeg hører fra venner så er det enda mer arbeid. Jeg tar et barn av gangen, og nå når minsten er 4 år så tenkte vi at vi har overskudd, penger og energi til en til. Hva med å se det litt an? Er du veldig sliten nå er jo kanskje det en god ide å vente litt? Det blir i alle fall ikke mindre arbeid.

Skrevet

Når du får barn nr. 3 kommer du aldri til bånns i skittentøykurven ihvertfall...

Skrevet

PrinsesseSmurf har rett - man merker det best på klesvasken. To maskiner daglig er minimum for å holde sånn nesten tritt med alt av klær. Dessuten vokser de og klær skal finnes fram og ryddes vekk...

Føler av og til jeg jobber i klesbutikk, spesielt ved bytte av klesstørrelser og overgangene fra vinter til sommer og mottsatt.

Føler vel at når vi fikk 2 barn så ble vi en liten gjeng, så den mengde følelsen har jeg ikke fått nå, 2 el 3 spiller ingen rolle liksom.

Selvfølgelig føler man av og til at man ikke strekker helt til, men tror det blir bedre når minsten blir litt mindre avhengig av meg, når det gjelder pupp og bæring og stell.

Ellers er det kun når vi dro 2 uker til syden at jeg følte vi var en for mye.Spesielt på flyplassen.Litt stress med så mye bagasje, vogner og ikke minst 3 barn.

Men stort sett går det veldig greitt altså. Kan godt få en fjerdemann engang .....

Skrevet

Det er et barn mer det rett og slett, du vet jo selv hvor mye dine barn krever :-) Samtidig blir de eldste eldre og mer selvstendig, så man har jo ikke alle på samme nivå liksom. Jeg synes overgangen fra 0-1 var størst og fra 2-3 var nest størst, men det har med at vår nr 3 var/er dobbelt så krevende som de to andre tilsammen, kunne jo like fort vært en rolig unge vi fikk og da hadde det nok vært anderledes :-)

Skrevet

Nå må du ikke bare tenke på 3 småbarn/spebarn, men det er i tilfelle 3 stykker som skal begynne på skolen, skal på trening, skal gjøre lekser, ha med venner hjem, skal lære å gå på skøyter, ski osv.

Det er ikke bare småbarns perioden som er krevende, det krever en del når de blir større også, selv om de klarer å tørke seg i rompa når de har vært på do :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...