Gå til innhold

Sex i svangerskapet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble gravid har det blitt mye mindre sex og når vi først har oss er det ikke så veldig deilig for meg.

Føler jeg har blitt mer tørr, slimhinnene helt annderledes. Og når jeg først blir våt, så kjenner jeg nesten ingen ting. Akkurat som alle følelsene nedentil har forsvunnet!

Kjenner meg bare vid, tørr eller for fuktig... Jeg er bare 17 uker på vei, og magen er ikke i veien, jeg er ikke for trøtt, alt er egentlig fint, bortsett fra det med sexen da. Herregud er bare 20 og føler meg som 60!

Sex er rett og slett blitt kjipt! HJELP!!!

What to do? Noen med dette har hendt med? Eller har tips, bortsett fra glidemiddel( da føler jeg meg bare vid og følelsesløs nedentil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette problemet hadde jeg også under min første graviditet. Jeg følte overhodet ikke lyst, og klarte ikke å oppnå orgasme sammen med samboer. Lysten på sex ble borte, og alt ble som en plikt. Dessverre varte dette gjennom hele graviditeten. Som deg, var jeg også veldig hoven og oppsvulmet nedentil. Men kort tid etter fødsel var jeg faktisk meg selv igjen, hehe. Fikk endelig orgasme igjen med samboer på første samleie etter fødsel.

Skrevet

Etter det eg har lese så skal ein vera forsiktig med glidemiddel når ein er gravid, MEN!!!! det kan vere forskjel på merker så forhøyr deg på apotek!!!

Desverre så er du ikkje aleine om å kjenna det slik.... :( Det kan jo vere greit å vita dét?! Kanskje det kan vere godt for deg om han fingrer deg først? Snakk saman om korleis du har det. Det er ein overgang. Kanskje det kan hjelpe å skifta stilling?

Lukke til!

Skrevet

HI her.

Ja. Må nok ta en prat snart=)

Jeg trodde liksom underlivet skulle bli annerledes etter fødsel, ikke før=P

Må vel bare bruke litt tid på å finne ut av den graviditetsexen også.

Takk for seriøse svar! Syntes folk har blitt mye mindre tullete her!

Tar likevel gjerne imot flere svar da....

Skrevet

Anonym 12.58 igjen:

Problemet med hovenheten gikk litt til og fra, og var ikke like ille hele tiden. Så det er jo godt mulig du blir bedre for det om noen uker. Men orgasme fikk jeg altså ikke gjennom hele første graviditet. Det med orgasme imidlertid ikke noe problem gang nr to og tre.

Ellers er det lurt å kjøpe hvetekimsolje og smøre deg nedentil med fra uke 35. Det tøyer vevet, slik at du ikke revner så lett.

Skrevet

så merkelig at vi er sååå forskjellige?

i mine to svangerskap har jeg vært spregkåt hele tiden og har hatt utrolig bra sex helt til jeg kom til det punktet deg jeg hadde preklampsi, var drihoven og og rett og slett sjuk....

håper du finner ut av det da :)

Skrevet

HI her.

Ja vi er jo det, forskjellige altså=)

Jeg har ikke vært noe dårlig i det hele tatt ellers...

Men heller litt mindre sex en kvalm i 9 mnd=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...