Gå til innhold

Hjelp!!! mister jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt rosautflod siden lørdag... bare når jeg er på do... og ikke alle gangene jeg er på do.. men det er særlig om morgenen og når jeg har gjort "bomelom"...

jeg har snakket med legen, hun sier at det er ganske nomalt og blø litt i begynnelsen.... men jeg slår meg ikke til ro med det.!!!!!!

så jeg ringte til en gynikolog, hun sa at det kunne være normalt, dt trengte ikke bety noe negativt... men hun satt meg opp til UL når jeg var 10 uker...... !!!!!!!! det er jo for pokker i meg 4 uker til!!!!!! mister jeg nå så er det jo iallefall ikke noe igjen om 4 uker. jeg vil jo vite dette NÅ!!!!

kan ikke gå og lure i 4 uker til.

og i går tok en en QR test barae for å sjekke en ekstra gang, den ble klar og tydelig posetiv, tok en ny en i dag for å se om den ble enda sterkere.... men det faktsk oen hakk svakere... begge er knall posetive asså, men når jeg sammenlikner de, så er den jeg tok i dag litt svakere...

indikerer dette at jeg mister?????

hjelp meg!!! vær så snill dere som har opplevd blod/spotting ved graviditet!!!

evig takknemlig!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man kan blø litt ja uten at d trenger å bety noe.

Men d er ikke bra å gå å være bekymret..

D du kan gjøre er å dra til legevakta å si at du har blødd så kan du late som du har hadd vont for da blir du med en gang sendt til tidlig ultralyd å får sjekka om spiren har d bra:)

jeg var bekymra i begynnelsen å jeg jorde d slik å d hjalp godt på:)

Skrevet

Har du muligheter til å ringe en annen gynokolog da? Også legger du fram saken din mye mer ille psykisk.. Man må smøre på ellers får men ikke hjelp i dette samfunnet desverre...

Skrevet

jeg har ringt til legen igjen, og hun skal ringe tilbake til meg...

så da håper jeg hun sender meg på UL:)

jeg skal også ringe jordmord nå bare forå høre hva de sier....:)

Skrevet

heihei.. ville bare si at jeg håper alt går bra.. Følger med på deg og hvordan det går...

klæm

Skrevet

Det skulle ikke vært lov og gå å være redd på denne måten mener nå jeg. Men så er jeg veldig plaget av svangerskaps depresjon da. Føles ikke som det er så mange som skjønner hvor vanskelig det er.

Krysser fingre og tær for at du får se ett lite hjerte slå i løpet av en dag eller to!!!

Skrevet

Ring gynekologisk poliklinikk! Det er større sjangse for at du skal få UL der, enn om du går via fastlegen ( da tar det i så fall suoper lang tid).

Jeg ringte dit da jeg blødde, og fikk komme inn med en gang!

Masse lykke til:) Tror det går bra med din lille jeg :)

Skrevet

hvis du bare er rundt 5-6 uker på vei så er det ikke sikkert at de vil se om noe er gale på ul. men hvis du er veldig engstelig så kan du gå til legen å måle at hcg-verdien stiger som den skal.

men jeg krysser fingre og tær for at alt går bra med deg og den lille i magen =)

Skrevet

tusen takk for oppmuntrende ord:)

dere er så utrolig søte!!:)

har ringt gyn. jordmor og fast legen...

alle sier det er normalt??!!!??

men jeg vet nå ikke jeg... det eneste de sier er at viss jeg begynner å blø mer, så kan jeg dra på legevakten og forlange UL,...

men som du sier silje , så er det joikke sikkert de ser noe der... har fått ul i uke 10, men det er jo 1 år til da... heh;)

har ikke hatt noe mer farget utflod nå... men det kommer vel igjen...:(

Skrevet

Men du, er det ikke noe Volvat eller noe hvor du kan bestille deg en privat ul idag eller i morra i nærheten da... Mulig du skrev noe om det og at jeg ikke fikk med meg men... Det hadde hvertfall jeg gjort om jeg hadde mulighet...

Skrevet

Der kan de se hjertelyden fra uke 6.

Skrevet

jo jeg har ringt dit...

jeg bor i skien... tror det bare er i porsgrunn, jeg kan bestille privat, og der fikk jeg ikke time før jeg var 10 uker på vei....

så da vet jeg ikke hvordan jeg skal få kommet meg inn på ul.... må vel bare reise ned på legevakten i kveld viss jeg fortsatt har litt rosa utflod...;)

Skrevet

Men det er ikke sikkert du får ul likevel. Dette skjedde nemlig meg første gang jeg gikk gravid, jeg ringte overalt, dro på legevakta...de ba meg dra til fastlege som måtte henvise til ul, jeg dro til fastlege, som nekta å henvise, nettopp fordi det ikke er uvanlig med blødning. Bestilte tilslutt på Volvat som da lå 20 mil unna...

Er det langt til Tønsberg da? Du har jo Nøtterøyklinikken.... Forhåpentligvis får du hjelp på legevakta da!! LYKKE, LYKKE TIL!!

Skrevet

Ring og mas! Ikke gi deg!

En gang jeg ventet på en operasjon ringte jeg sykehuset hver dag jeg!! og maset og spurte om de hadde satt meg opp på time! De drøyde ikke lenge da nei...

helsevesenet er lagt opp til at det er den sterkestes rett.. og sånn er det bare!

Jeg tror nok ikke det er noe galt... hadde du mistet hadde vell blødningen tatt seg opp fra lørdag til nå vil jeg tro... Når jeg hadde SA begynte jeg å blø svakt svakt på morgenen og i løpet av kvelden fosset det liksom.

Stå på og ring og ring! det er såå unødvendig at man skal gå å være så redd! uff

Skrevet

har ringt igjen.. venter på lf fra fastlegen min nå....

hun skulle ringe meg snart igjen:)

da håper eg hun henviser meg til UL:.

Skrevet

hei! jeg har gått med rosa utflod,brun utflod fra uke 5 til uke 13,er nå 33 uker og alt er i skjønneste orden=) så det er ikke nødvendigvis noe galt! men jeg skjønner bekymringen din,vært der selv og det er ingen artig tid! men jeg og fikk alltid samme beskjed,at det er normalt og så lenge man ikke blør som ved mensen og har smerter er det mest trolig ingen fare! mange nye blodårer som lett kan briste,skjøre slimhinner osv! har også en veninde som har småblødd litt nå i 1 tri,og alt i orden hos henne også! så de har nok rett når de sier at det er mer normalt enn vi tror=) men krev å få en sjekk,så du får beroliget deg selv=)

Skrevet

tusen takk for så gode svar, føler meg veldig beroliget nå...

har ikke hatt farget utflod siden morgen i dag heller...

så jeg håper inderlig det gir seg nå.

har jo snakket med lege, jordmord x 2 og gynikolog... og alle sier at det er helt normalt så lenge jeg ikke har vondt eller blør skikkelig...

så da får jeg vel bare satse på at det har rett da...:)

Skrevet

For meg høres det ut som festeblødning og det er normalt. Hadde du vært på vei til å miste, hadde det nok utartet seg på en annen måte. Mye blod og smerter.

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for:)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Høres veldig normalt ut. Veldig mange har blødninger i svangerskapet uten at noe er galt. Så lenge du ikke blør kraftig eller får smerter er sansynligvis alt i skjønneste orden :-)

Skrevet

hei

jeg er fra grenland og var så uheldig å miste i fjor vinter. Dro på legevakta med småblødninger, men ingen smerter. De tok ul med en gang på sykehuset, var ikke noe behov for henv el liknende. Ring og forklar situasjonen på legevakta, har bare opplevd dem som veldig forståelsesfulle og hyggelige. Har hatt en del blødninger i dette sv. skapet også og denne gangen får jeg komme inn til ul med en gang det skjer noe. Lykke til:)

Skrevet

Dra å ta blodprøver av hvor mye hcg stiger med 2 dagers mellomrom.

Er ikke så mange som vil ta UL på deg når du er så tidlig for det er ofte de rett og slett ikkje finner noe, men alt er i skjønneste orden fordi om.

Eg styrte på med å ringe rundt etter UL når eg begynte å blø i mai-08.

Kom til hos en gynekolog, men alt han så var en prikk i livmoren, og det visste han ikkje om var en bloddråpe eller et embryo.

Eg var i uke 5 da..

Så for meg ble det blodprøver som var fasiten på om alt var bra eller ikkje.

Nå mistet eg, så hcg var kjempe lav på den andre blodprøven.

men da visste eg det i det minste.

Tror nok ikkje du mister. Eg hadde forferdelige magesmerter og styrtblødde masse etter å ha gått med småblødninger i 2 dager.

Er så vanlig å blø litt under graviditeten, men skjønner at det ikkje er et beroligende svar. Så dersom du tar bloprøver og den stiger fint så vet du at alt er bra med den lille :-)

Masse lykke til.

Skrevet

I min første graviditet var det slik. Den graviditeten er forøvrig snart 4 år og har akkurat sovnet ;)

Jeg bodde i tyskland da, der var ul standard hos legen jeg gikk hos. Det var i uke 7 jeg begynte å blø, fikk komme og se hjerteslag på dagen da. (du får det på volvat og! Jeg var selv i dag av andre grunner, det koster 1200kr, omtrent). Så var det "henda på dyna" og "ingen tunge løft" til de magiske 12 uker. Blødningene kommer oftest fra at man har sex. For det er økt blødningstendens i slimhinnene i graviditeten. Det skal være 1/3 som har småblødninger slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...