La Perla Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har en gutt på 4 1/2. Han blir selvsagt fortsatt med meg i damegarderoben (han er ikke så glad i å bade så det blir uansett ikke så fote). Men han har begynt å bli bevisst på sin egen nakenhet. Vil for eksempel ikke vise seg for mine døtres venninner når de er på besøk, men er alltid nløe med å ta på klær for å gå fra bad til barnerom, f.eks. Derfor kan jeg godt tenke meg at han veldig snart kommer til å ikke ville gå i damegarderoben. Men han er jo for liten til å gå alene i herregarderoben. Hva tenker dere om sånt? Når er de store nok til å alene i herregarderoben? Tenker jo på "lommemenn" og lignende.
La Perla Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Mange barn er jo da bare 5 1/2. Er ikke det litt tidlig? Kanskje ikke?
*Anonymus Maximalus* Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 jeg har fortsatt med meg min gutt på 6,5 år i damegarderoben. Han er så vimsete så han hadde ALDRI klart å gå i garderoben på egenhånd
mamarama og lille banan Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 jeg tror det kommer an på ungen. men det er jo ikke lang tid en "skilles" for å gå i garderoben da. han vet vel hva han skal gjøre, og det går nok bra. men det er jo hva du føler deg komfortabel med. det er kanskje på tide å la han å i guttegarderoben når han selv sier i fra at han vil det
Bolla Pinnsvin Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 i svømmehallen her må alle gutter over 6 eller 7 år (husker ikke helt) gå i herregarderoben.Derfor liker jeg ikke å dra dit uten pappaen eller en annen mann vi kjenner
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har med meg 6 åringen min i damegarderoben enda, stoler ikke på at han klarer seg alene i herregarderoben.
OsloMor Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Nå har jeg kun døtre, men ville aldri ha sendt min evt. sønn alene inn i garderoben for han var eldre enn som så.
partyoffive Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg ville aldri ha latt min lille gutt gå alene inn i en herregarderobe. Det er så mange perverse mennesker i disse offentlige badene. Min bror fortalte en historie om en gang han hadde sin sonn med i off. bad og en eldre mann ved siden av de i dusjen hadde stå og tok på seg selv mens han stod og kikket på hans da 4 år gamle sonn. Min bror tok gutten i armen og dro han spren strax ut av dusjen. Det var slutten på offentlige bad for de... Min sonn ville blitt med meg i damegarderoben. Det tåler de andre damene. Så vet du at han er trygg. Kanskje heller forberede gutten litt på hva han kommer til og se av damer osv....? vet ikke hvor gammel sonnen din er.
SallyAnn Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 På badeanlegget her vi bor spurte jeg en mannlig ansatt om hjelp de første gangene han skulle alene. Da var han bortimot 6 år. Han klarte å gjøre alt selv, ba han mannen bare følge litt med. Ellers er det bare å øve og snakke godt igjennom på forhånd om hva de må huske på å gjøre/ikke gjøre. Jeg tok en prat med sønnen min på forhånd om at han ikke skulle snakke med fremmede, ikke gå inn i badstua og at hvis det skjedde noe som han ikke følte seg trygg på så skulle han gå rett ut og få tak i en ansatt. Eventuelt kan du "henge" litt rundt før du går inn og se om det kommer en annen far som har med seg barn. Kanskje du kan be de følge litt med sønnen din? Dette er jo et like stort problem for fedre som vil svømme med døtre og jeg har blitt spurt om å følge med småjenter et par ganger. Syntes ikke det var noe stress jeg. :-)
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes ikke det er ok at gutter som går på skolen er i damegarderoben, eller at jenter i skolealder er i herregarderoben. for det første kan de treffe klassekamerater av det motsatte kjønn, og såpass store barn har ikke noe i garderoben til det motsatte kjønn å gjøre. Jeg er alene med en gutt, og når han er i skolealder kan vi kun dra når menn er med, eller han er stor nok til å klare seg selv.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 hmmmm...jeg ser ikke helt problemet jeg. Min gutt er 5,5 år og det er leenge til jeg sender han alene i herregarderoben! Er det så farlig om et barn ser andre barn og voksne nakne? Selv om det er motsatt kjønn? Er da helt naturlig det:)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Jeg syns at gutter som går på skolen skal kunne kle av og på seg selv. De har ingenting i damegarderoben og gjøre med jevngamle jenter.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 helt greit at du syns det er naturlig, men det er ikke sikkert at de jentene som han går i klasse med syns at det er greit at han ser de nakne. Det handler ikke bare om hvordan ditt barn tar det, det handler om hvordan de andre som bruker garderoben tar det.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Ser jeg er litt hønemor i forhold til dere andre, for jeg hadde aldri i verden sendt min sønn på 8 inn i herregarderoben alene! Vet at svømmehaller er spesielt utsatt for perverse "lommemenn", og da er en gutt uten klær alene faktisk ganske sårbar i.f.t. ubehagelige situasjoner. Kanskje er jeg overhysterisk, men jeg vil i alle fall ikke ta sjansen på at gutten min skal oppleve noe ubehagelig når jeg ikke får passet på. Når det er sagt, så hadde jeg aldri tatt han med inn i damegarderoben heller nå som han er så stor (og har ikke gjort det på flere år heller), skjønner godt at dette er uakseptabelt. Løsningen blir å velge svømmehaller med familiegarderober eller rett og slett droppe turen til svømmehallen de gangene mannen min ikke kan bli med.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 Her handler det om respekt for jentene han etterhvert går på skole med. At du ikke synes det gjør noe at han ser dem nakne, betyr ikke at de og deres foreldre er enige med deg.
Zikosu og William Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 det skulle vært familiegarderober på slike plasser,på den måten ville man slippe dilemmaet...på raufoss badeland var det mange små omkledningsrom før du kom inn til skapene også var det bare dusjene som var separert etter kjønn,det fungerte veldig godt...men for å svare på selve spørsmålet ditt så ville jeg nok tatt han med når han fortsatt er såpass liten...men når de begynner å bli 6-7 år blir det noe helt annet,jeg føler meg ikke vel om noen har med seg så store gutter inn i garderoben...
labine Skrevet 6. februar 2009 #18 Skrevet 6. februar 2009 min eldste sønn er født seint på året så han var 5,5 da han begynte på skolen...han var med meg i damegarderoben sikkert til han var 6,5 - 7 år om ikke faren var med. Men ikke fordi jeg ikke tørte å slippe ham, det hadde like mye med at han faktisk ikke turte å gå aleine i garderoben. For meg så kunne han godt ha vært i guttegarderoben tidligere...men dere som mener at gutta skal i guttegarderoben fra de begynner på skolen - hva skal man gjøre da om gutta nekter å gå aleine i garderoben...?
___ Skrevet 6. februar 2009 #19 Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes ikke barn som har begynt på skolen har noe i garderoben til motsatt kjønn å gjøre. Det er veldig mange jenter som ville blitt flaue om noen av guttene i klassen skulle sett dem nakne. Derfor mener jeg at en aldersgrense bør være apselutt, uavhengi av hvor vimsete eller ubehjelpelig barnet er. Hvis du er redd for "lommemenn" ol må du nok sørge for at gutten får følge lenge. Da hjelper det ikke før de er minst 12-13 år gammle. Barn i barnehagealder synes jeg det er annerledes med.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #20 Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes ikke det er ok å utsette jentene i klassen for risikoen at de treffer en gutt i klassen naken i garderoben. Og omvendt. Som alenemor til en gutt som ikke har en pappa i live ville vi dermed ikke dra i svømmehallen uten mannlig følge, eller før han var gammel nok til å gå i garderoben selv. Jeg ser heller ikke at det er så fryktelig vanskelig, jeg vet ikke om noen barn som MÅ i svømmehallen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå