megh Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 er 29+4 i dag og i går kveld var jeg på sykehuset fordi jeg fikk skikkelige magesmerter. Da undersøkte de meg og har funnet ut at livmorhalsen min har blitt 1,2 cm kortere på 10 uker ca. fra 4,5 til 3,3 cm. Fikk beskjed om å ta det helt med ro en ukes tid, og så skulle vi vurdere det igjen. Vet jo at begge disse målingene går under det som er normalt, men det som ikke er normalt er vel at det har blitt så mye kortere på ti uker, så tidlig. Jeg har kynnere hver dag. Men legen min har hele tiden sagt at det ikke er noe farlig.. sånt blir man jo litt forvirra av. Noen med liknende erfaring eller vet noe om dette?
Epiny Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Aner egentlig ikke. Men den har jo fortsatt god lengde, da - det burde ikke være noen fare når den er på over 3 cm. Min livmorhals var 1,9 cm i uke 29 (men da hadde jeg vært innlagt med premature rier). Etter å ha tatt det med ro i halvannen ukes tid var livmorhalsen igjen på ca 3 cm, så det hjelper å hvile Lykke til på sofaen!
DiddiDaddi Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Sist svangerskap gikk min livmorhals også fra 4,5 cm til 3 cm i uke 29, etter sterke kynnere/rier. Jeg tok det med ro, og det skjedde ikke noe mer, fødte til termin. Jeg hadde ofte vonde regelmessige sammentrekninger, og måtte derfor ta det med ro på sofaen, det hjelper veldig bra selv om tiden går sakte. Kommer det tilbake bør du vel være sykemeldt framover, du får snakke med legen din. Lykke til
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 hei.. jaja ser vi ikke er aleine her inne med forkort livmorhals.. eg er no 33.2 og har vert liggende siden 5 januar.. livmor halsen min hadde gått ned fra 4.8 til ca 2 fra 8 desember til 5 jan. så vart eg måla igjen ca 4 dager seinare og da var den over 3.. hadde så måling en uke seinare og da var den oppe i 3.8 så det er bevis på at det hjelper å ligge i rod å kvile...så får man ligge å trene livmorhals muskelaturen oxo samtidig var inne no føge uke og da hadde den begynt på veg ned igjen, var da 3.6 så ned to mm på to uker... så de er veldig fornøyd med meg der inne da. så neste uke eg skal inn på kontroll fikk eg beskjed at det ikke var nødvendig å måle livmorhalsen siden eg har kommet meg så langt i svangerskapet... så lykke til alle her inne. for vi veit at det einaste som hjelper er å ligge i rod å prøve å se positivt på at vi får bære på de små barna våre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå