Vannmann35 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg liker best å sove på magen, men er nå gravid i uke 24... Jeg legger meg på siden for å sove om kvelden, men mistenker at jeg snur meg rundt på magen om natten. Har våknet og tatt meg selv i det et par ganger... Synes det er ubehagelig å ligge flatt på magen, men det funker flott dersom jeg liksom drar opp en ben (vanskelig å forklarere). Spørsmålet er jo da om det er farlig for barnet? Hva når jeg ubevisst snur meg rundt på magen om natta? Noen som vet?
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Så vidt jeg vet er det ikke noe farlig å sove på magen, så lenge du synes det er greit! Å ligge på ryggen derimot frarådes, når magen blir såpass stor!
Sigbeth Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Når du tar en fot opp som du sier, så ligger du litt mer på siden. Det gjør jeg også, er i uke 18, og liker best å sove på magen. Tror alt som er farlig for barnet hadde opplevdes som veldig ubehagelig for deg. Når barnet blir stort og tungt kan det være ubehagelig å ligge på ryggen for man blir svimmel når barnet presser mot pulsåren. Men det merker man godt"
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 huff. jeg har motsatt problem da.. Jeg legger meg alltid på siden, men våkner på ryggen..og er i skikkelig uggen form.. Kvalm og hurtig puls.. Regner med kroppen skjønner etterhvert at dette ikke er lurt, for jeg veit det jo ikke selv...
På'n igjen! Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er veldig glad i å sove på magen, og så lenge dette ikke føles ubehagelig er det ikke noe problem. Farlig er det iallefall ikke! Du får jo ikke noe støt mot magen. Et tips kan være å legge en pute under brystet, så avlaster du magen litt. I forrige svangerskap måtte jeg gi det opp de siste ukene, men denne gangen går det foreløpig helt fint (uke 27). Liker også å trekke opp ett ben, men det synes jeg er godt uansett barn i magen eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå