Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg mener det er barnemishandling å knipse.... Må jeg være bekymret for at om noen skal passe barnet mitt så kan de finne på å knipse henne?? Kan ikke si "også må du ikke slå eller knipse henne" før jeg lar noen passe henne?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Knipse barnemishandling... den synes jeg var litt drøy! knipser ikke selv til vanlig. Kanskje prøvd det en gang, men ikke traff jeg heller. Ikke god til å knipse. Men bare for å ha sagt det så tror jeg vel generelt at man som barnevakt prøver å unngå slikt. Oppdragelsen ser jeg ikke helt som en barnevakts oppgave ( man knipser vel som regel hvis barnet gjør noe galt) så fremt ikke det er en fast barnevakt som har mange timer i uken. Men jeg synes ikke vi kan sammenligne og knipse med og slå...! eller...?!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 knipsing og slåing kan nok ikke sammenlignes akkurat.. MEN det er lett å gå fra "uskyldig" knipsing til å faktisk slå, man har brutt en grense liksom.. så la vær!!! det fins andre måter å oppdra barn på!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Enig me 3småkrapyl!!!! Æ e helt imot knipsing å alt anna av fysiske avstraffelsa! Har dokker nån gang blidd slådd av foreldran dokkers? Vet dokker kordan d føles? Nei, d ska gå ann å prate me ungan sine å ha en go oppdragelse som barna kan tenke på me et smil, ikke gi dm psykiske arr pga at dokker ikke klare å beherske dokker.... D funke ikke!! Vil du at ungen din ska ha respekt for dæ fordi dm e gla i dæ å ser opp til dæ? Eller vil du ha "respekt" fordi dm e redd for å bli slådd? Å folk kan si kan dm vil.... men æ huske masse fra æ va 2-3 år... Å d e ikke goe minna.... For som nån sir, når du først har knipsa, så har du brutt en barrierre, å plutseli ser du dæ sjøl slå ungen din for å få d som du vil. Ikke knips ungan dokkers!!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver,så poenget ditt er nok borte.
Miss Misantrop Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Da jeg skal ha barne mitt hos barnepike i et land der korporal avstraffelse er mere vanlig en her sa jeg klart fra om dette i intervjuet jeg gjorde. Jeg sa det ikke var akseptabelt å klype, knipse, slå, leie hardere en det som trengs for å få med seg barnet eller slå. Det kommer jeg faktisk til å gjøre hvis det blir aktuellt i norge også. Det er ikke lov å knipse det er ikke rett å knipse og jeg har ansvar for at mitt barn har det godt. Også hos dagmamma eller barnepike.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Selv har jeg blit knipset på fingrene,fått et par slag på baken,dratt i ørene og blitt slått på kinnet en gang. Jeg respekterer foreldrene mine,og har et supert forhold til dem. Har ikke hatt noen traumatisk barndom. Tror faktisk jeg hadde bare godt av det,jeg hørte etter og gjorde aldri de tingene mer. Ikke var jeg redd dem heller. Men over til HI,jeg tror neppe det finnes folk som knipser andre sine barn hvis de er barnevakt. Det er noe som vi foreldre ikke skal behøve å si ifra om. Barneoppdragelse er foreldrenes ansvar,og ingen andre.Hadde jeg fått vite at noen hadde knipset mitt barn,hadde jeg blitt veldig sint. Svigerinnen min jobber i bhg, og en gang fortalte hun meg at det var så dumt at de ikke fikk lov å knipse barna i bhg når de ikke oppførte seg/hørte etter. Hun får ikke være barnevakt for å si det sånn. En gang fortalte en "venninne" av meg at hun faktisk bet et annet barn bare fordi det barnet bet hennes sønn. Det er sykt det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Trodde vi var enig om at å slå ikke kunne sammenlignes med å knipse... hele innlegget ditt handler jo om å bli slått. Det er vel ingen som er enig i at det er greit å slå barna sine,selv om de ikke ser faren med å knipse et barn på fingrene i det de for femte gang skal dra ned duken og kaste den i gulvet. (et eks) Tror uansett de som gir barnet et knips har så små barn at de kanskje ikke enda helt kan sette seg ned og ta en prat om hva som er rett og galt. Jeg synes mange trekker ting litt langt... Har man først knipsa så begynner man å slå liksom... Blir det samme automatikk om man først har flørtet litt så hopper man til sengs!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg knipser heller ikke, men synes du overdriver litt nå, Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå