sweet dreaming Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er i uke 32 nå og har allerede gått opp 14 kg! Nå vil jeg ikke gå opp mer, men så har jeg jo også fått med meg at man går opp mest på slutten. Første svangerskap la jeg på meg 30 kg!! andre la jeg på meg 22 kg og nå er jeg godt på vei til å bli skikkelig feit igjen. Det tok ett år å gå ned de 30 , og like så med de 22. Egentlig er det jo nok å gå opp 14 kg, så er det noe man kan gjøre for å unngå å gå opp på slutten av svangerskapet? Jeg veier nå 64 kg og vil helst holde meg der, eller under 70 . Har kuttet ut godteri osv. men jeg har en fryktelig matlyst
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Heisann! Jeg er i uke 28 og gått opp 10 kg... har har kraftig bekkenløsning og er sykemeldt fra en aktiv jobb (hjelpepleier) og kan ikke trene. Jeg koser meg på lørdagen og resten av uken spiser jeg ok. Har byttet ut alt i kjøleskapet med lett produkter... Under forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg (fødte 3 uker før tiden) så jeg hadde nok gått opp mere hvis jeg hadde gått tiden ut. Det som var helt utrolig da var at alle 18 kg forsvant etter en uke!!!! Jeg vet ikke om jeg er like heldig denne gangen?? Jeg kan håpe, men så heldig nekter jeg å tro at jeg er. Hadde håper jeg kunne slippe unna med 12- 15 kg opp denne gangen, men når jeg allerede er oppe i 10 kg nå, så regner jeg nesten med at det vil komme enda 10 kg til nå de siste 12 ukene. Prøver å være fornuftig med mat og sunne magre middager. Hadde vært helt fantastisk om jeg slapp unna med 15 kg oppgang totalt... Ingen som vet... Desverre!!!
vips-77 Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg, men det var ikke mye som kom på slutten, de siste 6 ukene tror jeg at jeg la på meg 3 kg - så det er ingel regel som sier at det er på slutten man legger på seg mest.. Nå er jeg 34 uker på vei og har vel lagt på meg 15, men gidder ikke stresse så mye, så lenge man spiser normalt er det jo veldig lite å få gjort med den vekta så lenge man har baby i magen da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå