Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Ønsker gjerne kontakt med andre som har meget småspiste barn!
tertilus Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 har en småspist gutt som blir ett år i februar. meget småspist er han imidlertid ikke. hvor lang og tung er din? min er 9 kg. og 76 cm.
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Min jente blir ett år 4 mars. Hun veier ca 8 kg og er 71 cm lang. Sliter med måltidene, og det er ikke noe moro... Hvor mye spiser din i løpet av en dag?
tertilus Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 her bruker vi også laaaang tid... ca. kl. 06 1 dl. melk ca. kl. 08 grøt av 1 dl. vann + 1/2 yoghurt ca. kl. 12 1 eller 1,5 brødskive ca. kl. 15 middag, som oftest 2/3 glass ca. kl. 18 grøt av 1 dl. vann + resten av yoghurten hva spiser din jente?
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 Min er mer småspist.. Ca kl 5: Ammer henne Ca kl 7: Prøver med brød, men spiser ofte bare noen biter Ca 10: Halv posjon grøt Ca 1: Yoghurt og amming Ca 4: Bittelitt middag, enten glass eller med oss Ca halv 7: Litt brød og amming Hun vil generelt bare ikke ha mat, og er gansje tungt
tertilus Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 hm, det der er ikke mye ;-( vår spiser til tider like lite som din, men det går i bølgedaler. hva sier HS? vår gutt ligger under kurven sin, men så lenge han virker blid og fornøyd er hun ikke bekymra. prøvd yoghurt? ape-yoghurten til yoplait er i hvert fall populær her. han spiser mye mindre når han får tenner, men da smører vi på med dentinox. det hjelper litt.
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2009 HS sier at hun ikke er bekymra, for jenta mi er også blid og førnøyd. Men er merkelig at hun ikke vil ha mat. Går jo i bølgedaler her også, noen ganger spise rhun mer. Men det er alltid stress med mat, og hun er aldri virkelig interessert liksom. Men hun har sendt henvisning til barnekege nå, så vi hvertfall får sjekket om det er noe... Ikke noe morsomt det her...
marsbaby:-) Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Hei Har ei som blir 1 år i mars som stort sett ikke spiser annet enn pupp iløpet av dagen. Er nå 8,5kg og 73cm. Hun nekter grøt og brød(har tidligere spist litt av dette), spiser kanskje 1/6-del banan og 1/3 youghurt i løpet av en dag. Har aldri spist mer enn ei skje middagsmat, selvlaget eller glass. Vi tilbyr henne mat til hvert måltid selv om vi vet hun ikke spiser det, men kan ikke akkurat si at det er så veldig motiverende akkurat.. Synes det er frustrerende og blir til tider kjempeirritert, må bare roe meg ned og ikke vise det til jenta vår, kremtkremt;-) HS sa også til oss at så lenge hun var blid og glad var alt ok. Men nå begynner jeg å jobbe om en måned og hva gjør hun da når hun ikke får pupp? Forhåpentligvis begynner hun å spise litt...Forhåpentligvis!!
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2009 Hei marsbaby! Godt å høre at det er flere som har det slik. Hvordan oppfører jenta deres seg når dere prøver å tilby henne mat? Min jente bare rister på hodet og snur seg unna. Fått noen tips noen andre steder da? Hva sier HS at dere skal gjøre når du begynner å jobbe? Skal pappaen være hjemme litt da? Kanskje vi kan prate privat? Godt å prate litt med andre som har det likedan.
Linn og gullet Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 gutten vår er 11mnd i dag, veier 8kg og er 71cm. Har vært mye syk, sykehusopphold i tilsammen 3mnd.. Spiser veldig godt til tider, men er opp og ned... fått intravenøst og sonde på sykehuset fordi vi ikke får i han noe når han er dårlig...
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Hei, Jenta mi er også småspist synes jeg. Hun er 10 mnd og har liksom egentlig aldri vært interessert i mat. Husker godt den første tiden der de andre ungene skrek og skrek etter pupp, mens jenta mi bare sov. Måtte vekkes for mat- Er i barselgruppe en gang i uken og ser at de andre viser tydelig sult og sluker middagsglass og alt annet, men jeg må vente til jeg kommer hjem for å mate- Noen dager synes jeg hun spiser mye og bra, mens andre dager nesten ingenting. De dagene er jeg påpasselig med å gi rikelig med MME på flaske og gjerne med litt grøtpulver i. Hun drikker godt når hun ligger i senga og er litt trøtt---- Hun veide 2920 ved fødsel og var 48 cm lang ca 2 uker før termindato...gikk også ned litt i vekt på sykehuset. Vil tippe at hun veier +/- 8 kg nå og er 71-72 cm lang... Hun har alltid fulgt sin kurve fint, aldri stagnert eller gått ned, bare gått oppover- Ikke hørt noe negativt fra HS. Ellers så er hun av den aktive typen. Tidlig ute med krabbing og alt annet. Nå er hun på nippet til å gå så hun har ett generelt høyt aktivitetsnivå. Det kan jo forklare litt av at hun er slank- Men jeg synes dette med vekt og spising er ett skår i den elles så store gleden. Synes det har blitt en smule bedre i det siste, men hun er også litt kresen på mat. (Noe jeg også var som barn). Tror egentlig at det bare er å ta det i deres tempo. Noen er småspiste og jeg tror det da framover gjelder å være flink til å følge opp på måltider samt og velge de sunne fett varene. Nå som din er 1 år kan du jo begynne med H-melk, det har jeg hørt kan gjøre underverker. Hva veide din ved fødsel da?
Linn og gullet Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 gutten min veide 3850 ved fødselen og var 52cm lang. Ligger godt under kurven sin.. Nå er han ikke i form, og da gir vi han velling, kjøpt i Sverige
marsbaby:-) Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Hei februar08 Har sendt deg ei mld i "postkassen" din:-)
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2009 Hun veide 3990 når hun ble født.. Hun har flere ganger gått litt ned i vekt.. Men er veldig sktiv og blid da... Skjønne rikke dette her jeg Marsbaby: Du har mld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå