tommeliten + lillebror Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Må begynne med å si at jeg neppe kan kalles verken husmor eller kokk. Har aldri brydd meg med å lage mat eller bake for den slags skyld. Jeg elsker å spise på restaurant. Før vi fikk barn så pleide vi å spise veldig sene middager og da gjerne av typen Lasagne, biff, kylling fillet, pizza osv. Gjerne veldig krydret og med hvitløk. Familien sier vi spiser lørdags middager midt i uken ) Men nå er altså min sønn blitt 9 mnd og jeg vil jo gjerne at han skal få litt mer hjemmelaget mat. Enkle middager som vi kan spise sammen. Trenger sårt noen tips. Hva spiser dere ? Jeg har så lett for å ty til disse middags glassene... Helst må det være noe som er kjapt og enkelt å lage.
Bolla Pinnsvin Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 For det første:Hvitløk er et kjempegodt krydder for de små! Det kan du gjerne gi.De fleste barn elsker det!Ellers kan du f.eks krydre med urter,men vær forsiktig med salt og salte krydder.Dropp det helst i maten,og krydre heller til dere voksne etterpå. Både lasagne og kyllingfilleter kan også gies til småttiser. I den alderen sønnen din er nå,hvor han sikkert må ha mesteparten av maten sin most,så syns jeg det var veldig greit med alle middager som kunne moses i hvit eller brun saus jeg.Evt kraft Koker du enten poteter,pasta eller ris og noen grønnsaker(uten salt) så er mye gjort. Lag litt saus og velg blant kjøtt som er lett å mose og/eller tygge. Eks.Kjøttpudding,kjøttkaker,kylling,fisk,fiskepudding,fiskeboller osv. Mos en liten posjon og ha en liten t-skje matolje i.De små trenger litt ekstra fett. Et annet lite tips:Når jeg og sambo hadde lyst på en sterk ikke så barnevennlig middag så lagde jeg en veldig kjapp og grei middag til minsten.Jeg skrelte en liten potet,en halv gulrot og f,eks litt brokkoli.Kuttet alt i små terninger,for da trenger du bare koke det i noen minutter. Når det er ferdig kokt moser du det rett og slett i litt av kokevannet og litt olje.Bland rett og slett i en spiseskje med leverpostei! Vips så har du ferdig middag.Kan også bruke laksepostei.Gutten min elsket det og det er jo utrolig kjapt å lage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå