Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Har 2 bekjente som jeg vet gir feilaktige opplysninger om sivilstatus for å motta fordeler fra trygdekassen. Jeg har overhodet ingen respekt for dette og blir veldig sint når jeg hører om det. Burde jeg melde fra? Det som uroer meg er om det kommer til å gå ut over barnet..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Du bør si fra. Dette høres ut som enslige forsørgere som ikke er enslige, men bor med barnefar. Det er da bedre å si fra tidlig, slik at summen de svindler ikke blir så høy. Dess høyere sum, dess hardere straff. Liten sum er lik å betale tilbake, store summer er lik fengsel i verste fall. Barnet beholder de jo:) Du skal vite dette før du melder fra; dersom det ikke er barnefar, men ny samboer de bor med, så har de rett på å motta støtte som enslig forsørger i de første 12 månedene de bor sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Ja, i begge tilfellene oppgir de at de er single, mens de i virkeligheten bor og er sammen med barnefaren. Hvor melder jeg ifra om dette og kan jeg være anonym?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Definitivt si fra! Trygdesvindel er jo akkurat det - SVINDEL!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Send anonymt brev til NAV, eller still mobilen på å ikke vise nr og ring, eller ring fra telefonkiosk. Det er i alle tilfeller NAV du skal kontakte.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Meld fra! Ja, du kan være anonym. Samboeren min jobber i NAV, tar i mot tips ang. svindel, kjempebra hvis flere melder fra...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 jeg hadde ikke gjort det. Er ingen "svindler" selv, men hadde følt det ekkelt å skulle sladre på andre...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Meld i fra!! Trygdesvindel koster alle norske skattebetalere mange millioner i året! Jeg har ingen respekt for de som lurer til seg penger som de ikke har krav på...pengene er der for å hjelpe de som virkelig trenger dem!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Man intenisverer stadig jakten på "trygdesvindlere";- og om vennene dine blir "tatt" så kommer det til å bli dyrere jo lenger de får holde på.. Og gjeld tild et offentlige er den siste gjeld man har håp om å få redusert.... Også tenker jeg på at det er så mange som TRENGER de ulike ytelsene det offentlige har til folk i ulike vanskelige situasjoner,- og tenker at de som faktisk har behov for de mange gang opplever at det de får ikke strekker til..Og da er det helt feil at de som ikke har disse rettighetene bruker de alikevel... Slik at summa summarum så får de som TRENGER det for lite forde at det finnes de som får samme ytelesene som ikke skal ha de... Mange stønader som hadde vært mye høyere om man visste med 100% sikkerhet at ingen misbrukte de....Leste en gang tall på anslagsvis utbetalinger til folk som urettmessig mottok ulike stønader og som man videre antok IKKE ble tatt.:Dette var STORE summer,- skummelt store, som kunne gjort MYE for de som virkelig har behov for hjelp....... Og jeg jobber på en plass hvor jeg har folk innom til stadighet som tjener 100 000-er svart, oppnår nesten full årslønn i div trygdeytelser og likevel sitter og KLAGER på at skatten i Norge er så høy???? Er det MULIG sier jeg bare... Jeg blir kvalm,- og har sagt ifra til de.... Noe mer kan jeg ikke gjøre, da det alt er gjort for å si det sånn....Det verste er at disse summa summarum har så mye penger mellom henda at baksmeller i opp mot millionen faktisk ikke er noe problem å håndtere,- og gjør de rastk opp for seg så får de div utbetalinger igjen og igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå