Gå til innhold

Du som ble gravid med el-test..........???=)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hadde du sex?;-) Spør rett ut jeg... hehe

 

Er det når el-testene er positive at man bør ha sex eller er det når de akkurat har blitt negative man bør hoppe i høyet..?

 

Jeg hadde positiv el-test lørdagskveld og søndagsmorgen. På dagen på søndag var den negativ igjen. Vi hadde sex fredag, lørdag og søndag. Men ikke i går!:-( Shit, tror egentlig vi burde hatt det i går å, hadde tenkt det men jeg var så innmari trøtt!

 

Når har jeg mest sannsynlig hatt el? Ifølge kalkulatoren hadde jeg det på søndag. Men den kan jo ha vært i går å!

 

Skummelt og spennende dette her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkte å prøve el-tester jeg også.men skal man teste flere ganger på samme dag?

Skrevet

Jeg er ingen erfaren bruker av el-test - fordi jeg ble gravid første gang jeg prøvde den. Da hadde vi prøvd i nesten ett år med å bli gravide uten... Men vi peisa på med en gang den var positiv... Det stod på min pakning at man da hadde størst sjangs for å bli gravid de neste 48 timene. Jeg tror det er sånn at når den blir postiv vil du få eggløsning innen 24 timer. Det er best å ha sex litt før eggløsninga - ikke når den blir negativ igjen. Sædcellene overlever en stund i livmoren, sånn at noen av de kan faktisk smelte med egget når den endelig kommer...

 

Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for at dere ikke hadde sex i går - når testen likevel var negativ på søndag.

 

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg prøvde lenge med begge mine.. Første gangen så brukte jeg ikke el tester.. Men prøvde det andre gangen.. Jeg fikk da positiv el test.. Mannen var da borte.. Men vi hadde sex dagen etterpå og dagen etter der igjen.. Og spira satt da.. Det var forsåvidt første gangen jeg hadde positiv el test etter og ha prøvd i flere mnd med tester..

 

El skjer vel 24-48 timer etter el testen er tatt.. Så får dere til og ha sex samme dagen og et par dager etter så skal jo sjansene egentlig være store.. =)

Skrevet

Jeg ble også gravid etter første gang jeg prøvde el-test. Hadde da forsøkt å bli gravid i ca 8 mnd. Så den var effektiv ja :)

 

Husker faktisk ikke hvordan det fungerte med denne testen, men det sto en ganske grei bruksanvisning på ClearBlue sin hvertfall. Tror vi prøvde å ha mye sex i dagene før jeg trodde EL kom, og når testen ble positiv hadde vi sex hver dag.

 

Så satt det, er 17 uker nå.

 

 

Lykke til, det er kjempespennende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...