Gå til innhold

Ditt yrke? Hvor langt på vei? Hvor stor sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som assistent på en tung pleieavdeling med 20 beboere på et sykehjem. Jobber stortsett 100prosent( ofte litt mer, er vikar) .Jeg er 17+3 uker. Skal på ultralyd dagen før jeg er 19uker på vei. Vurderer etter den og sykemelde meg, for og ikke bruke meg selv helt opp.

Vi har ei lita datter som blir 2 i april og holder på å bygge hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bank. Som kunderådgiver. 100%. Egentlig en fin jobb som gravid, men siden jeg har bekkenløsning allerede (er 12+0 på vei) så jobber jeg "bare" 50%. Jobber 6 timer 3 ganger i uken. Kjempe grei ordning. Når det blir vondere å jobbe kan jeg sakte men sikkert gå først ned til 2 dager i uken, så 1 og så muligens fullt sykemeldt(trenger ikke å gå så dårlig da, men jeg ser ganske negativt på det siden jeg fikk det så tidlig, og det gjør VONDT)

Skrevet

Jeg er sekretær på sykehus. Jobber 100 %. Er nå i uke 13+1, og har vært mye kvalm og hatt fordøyelsesproblemer. Har vurdert å ta en delvis sykemelding 1 dag i uken, men foreløpig "holder jeg ut". Tar uke for uke og ser det an. Men skal ikke se bort fra at jeg etterhvert må ha en sykemelding. Er veldig hektisk på jobb, så har ikke mye hviletid.

Skrevet

Hei! Jeg er i akkurat samme stuasjon som deg,jobber på et sykehjem med 20 tunge beboere som trenger hjelp til stell og ellers det meste. Det vil si tunge løft og en stressene hverdag. Jeg jobber fullt i tillegg til fast annenhver helg stilling. Jeg er i min 18 uke nå og lurer fælt på hvor lenge jeg klarer å holde ut før kroppen sier stopp.

Har merket at det begynner å tære på i form av vond rygg og utslitt etter lange dagvaktet,samtidig som det er viktig å jobbe mest mulig pga foreldrepengene. Regner med du tenker det samme som meg når det gjelder økonomi. Men på en annen side kan vi heller ikke sykemelde oss gradert,ettersom vi bare er vikarer. Så må enten bli full sykemelding eller i full jobb. Jeg har bestemt meg for å prøve litt til og fortsetter denne vonde ryggen kommer jeg til å be om en 100 prosent sykemelding.

Lykke til til deg:-)

Skrevet

jeg jobber som medarbeider i en butikk, er sykemeldt ut februar og blir sannsynligvis ut svangerskapet- har termin i juni. Diagnose: bekkenløsning med gangvansker.

Skrevet

jobber på nille og der er det masse varer som skal opp og ned hele tiden så nå har jeg fått bekkenløsning.har 100%sykmelding til 03.04.09 men blir nok syk resten av svangerskapet.savner jobben,så er innom og skravler litt i ny og ne:-)er 24uker på vei

Skrevet

Er hjelpepleier, jobber på sykehjem og som personlig assistent.

Er sykemeldt 100% pga sterk svangerskapkvalme. er 13+2

Skrevet

Om du har jobbet i seks av de ti siste mnd så har du allerede opparbeidet deg rett til foreldrepenger.. Sykepenger utgjør det samme og teller også:)

Jeg er sykepleier og jobber ved ei ganske tung avdeling. er 21-4 nå. Har en arbeidsgiver som gjør "alt" for å holde meg i jobb og tilrettelegger for meg. Men jeg synes det er litt vanskelig å jobbe på denne måten. Har bekkenproblemer allerede og går til behandling. Jeg holder meg unna de tyngste takene, men hva er det da egentlig ellers man kan gjøre på en slik avdeling om ikke å ta seg av pasienter? Det er begrenset med kontorarbeid, og ellers er jo dette til irritasjon hos dem som faktisk må ta disse takene.. det verste jeg gjør er å stå rett opp og ned og å gå mye på harde underlag.. Fantastisk flott å være i dette yrket da...:P

Skrevet

Jeg er student. Er 14+5. Ikke sykemeldt. Er liksom ikke noe vits i når jeg uansett må ta eksamen for å få rett på støtte når babyen kommer:) vært mye kvalm og kasta opp.. men syns formen kommer seg nå. :)

Skrevet

det må jeg si.Vi har det likt:)

Blir mye tunge løft her og. Som deg, kjennes all jobbingen på rygg og hofter. Og skuldre og nakke. Er nok litt anspent da jeg er redd for å løfte med magen, så da belastes rygg, skuldre og nakke.

Tenkte holde ut til etter ultralyden, som sagt. Tenker også på foreldrepenger ja, så man skal klare seg.

Blir nok få meg en sykemelding på 40-50 prosent om ett par uker.

Graderte sykemeldingen sist gang også, og det gikk bra, da jobba jeg som renholder(vikar da også).

Pass på deg selv og lykke til!

Skrevet

det må jeg si.Vi har det likt:)

Blir mye tunge løft her og. Som deg, kjennes all jobbingen på rygg og hofter. Og skuldre og nakke. Er nok litt anspent da jeg er redd for å løfte med magen, så da belastes rygg, skuldre og nakke.

Tenkte holde ut til etter ultralyden, som sagt. Tenker også på foreldrepenger ja, så man skal klare seg.

Blir nok få meg en sykemelding på 40-50 prosent om ett par uker.

Graderte sykemeldingen sist gang også, og det gikk bra, da jobba jeg som renholder(vikar da også).

Pass på deg selv og lykke til!

Skrevet

Jeg sitter hele dagen på et kontor alene og er sinnsykt trøtt.

Har duppet av ett par ganger også:(

sykmeldt 20% så jobber halve tirsdag og halve torsdag.

Første ghalve dagen i dag så får se hvordan det går..

blir helt ferdig av det jeg, egentlig litt flaut og føler meg litt pinglete.. men...

Skrevet

Jeg synes det er litt skremmende med alt fokuset på sykemeldinger. Jeg mener selvfølgelig at dersom man spyr hele dagen eller ikke kan gå pga bekkenløsning så er sykemelding det beste, men graviditet i seg selv er ikke en sykdom! Man kan gjøre seg nyttig selv om man er gravid!

Arbeidsplassene er pliktet til å tilrettelegge for at gravide skal kunne jobbe, så det beste er å snakke med arbeidsgiver og sjekke ut mulighetene der du jobber. Alternativt kan man be om å bli omplassert.

Jeg jobber selv i en svært krevende jobb, og har en del ryggplager, men har heldigvis en arbeidsgiver som har gitt meg rom og muligheter til å styre hverdagen etter formen slik at jeg får lov til å jobbe til permisjonen starter.

Dette er ikke for å være moraliserende, men mer som et tips, å være sykemeldt er ikke alltid det beste verken for mor eller barn....

Skrevet

Jeg er assisterende butikksjef med en jobb som er svært krevende til tider.Jobber 60 % fast men er ganske mye ekstra jobbing og det er mye tunge tak.

Har vært sykemeldt snart 3 uker pga tretthet og intens kvalme men over helga er det tilbake på jobb,føler meg mye bedre nå heldigvis:)

Skrevet

Er i utgangspunktet enig med deg... et svangerskap blir svært langt om en skal gå hjemme hele tiden;) Imidlertid er ikke lle like heldige med arbeidsgiver som du og jeg..og hvor de faktisk ønsker å beholde kompetansen så lnge som mulig ved å tilrettelegge.. Vet en har "krav" på tilrettelegging, men enkelte jobber er det vanskelig å tilrettelegge i.. Det kan ta på å være gravid selv om det ikke er en sykdom og selv om det ikke er kvalme eller bekkenløsning som er problemet, og ikke alle får muligheten til å "styre dagen" sin selv...

Det jeg reagerer på er når endel skriver at "de vurderer å ta ut sykemelding..." Det er faktisk legen som sykemelder, og det skal være en reell grunn til sykemelding...

Skrevet

Jeg jobber i industrien.. Som en "slags" elektriker.. Finnes ikke noe navn for det jeg kjobber som..

Men, er masse putle arbeid, og kobling med ledninger og sånn.. Åsså sitter jeg mye på data og programerer gravering...

Så for min del er det mye sittting, og lite tunge løft og slitsomt arbeid..

Var sykemeldt fra midten av november til rett over nyttår pgs svangerskapskvalme, men jaggu var det godt å komme seg på jobb igjen.. Så nå er jeg 100% på jobb.. 7 til halv 4 hver dag :)

Skrevet

Er foreløpig bare 12+0 i dag.

Jobber med eiendomsmegling, ren kontorjobb.

Er i 100% stilling og har tenkt til å forbli der så lenge jeg ikke får veldig bekkenløsning eller høyt blodtrykk eller andre ting som gjør at jeg ikke klarer/får lov til å jobbe full stilling lenger.

Har ikke tenkt til å gå hjemme bare for å gå hjemme, jeg er ikke syk, jeg er gravid.

Har trosset både kvalme, hodepine og tretthet de siste 2 månedene og vært på jobb uansett. Nå er formen helt fin igjen.

Skrevet

Er ungdomsskolelærer, jobber 50% og håper jeg kan jobbe mer etterhvert. Har ligget rett ut i ca. en måned pga kynnere - men nå har de nesten forsvunnet, heldigvis.

Kjenner de siste dagene at ryggen ikke tåler halvparten av det jeg er vant til, men jeg tror nå likevel at jeg skal kunne fungere normalt dersom jeg tar det litt easy på jobb. Å gå hjemme hele tiden er marerittet med stor M.

Jeg har tror at hvis man går lenge utenom arbeidslivet, blir det vanskelig å fungere normalt i en 100% jobb i framtiden. Man må bare stå på litt under graviditeten, "det tomme livet" gjør at man kan slite senere sosialt og yrkesmessig. Det blir rett og slett vanskelig å holde det tempo du trenger for å fungere optimalt i jobbhverdagen senere i livet.

Skrevet

Jobber som konduktør. 50% sykemeldt de siste 4 ukene med tilrettelegging pga kvalme. Begynner å bli lei og savner toget, men samtidig deilig å slippe stresset og turnusen. Kvalmen er blitt bedre, er bare morgenkvalm nå, men begynner å kjenne det i ryggen. Er 13+3.

Skrevet

Jobber som lærer, 82% stilling. Har 3 barn fra før. Er ikke sykemeldt enda. Er i uke 14.

Skrevet

jeg jobber i barnehage.. med 18, 4 og 5 åringer.. på min avdeling..

er 70% sykemeldt.. på grunn av total utmattelse etter noen timer på jobb.. blir veldig fort trøtt og sliten.. skal ha aktiv sykemelding nå snart... blir mye bedre...;))

Skrevet

Det er greit nok at man ikke skal ta ut sykemelding for ingenting. Men bekkenløsningen gir ikke mye valg da! Har fått "bekkenløsning med gangvansker" og er 12 uker på vei bare. (fikk det allerede 8-9 uker på vei). Jeg prøvde først å jobbe 4 timer hver dag, men det funka ikke. JEg ble psykisk utslitt av å ha vondt hele tiden, og bekkenløsngen ble værre. Nå jobber jeg 6 timer 3 dager i uken og det er mye bedre. 2 hvildager i tillegg til helgen gjør at jeg får slappet av, og kun har skikelig vondt 3 dager i uka. MErker også at bekkenløsningen ikke har blitt værre. Hvis jeg skulle ha jobbet 100% ville jeg FORT blitt sykemeldt 100% resten av svangerskapet, og det vil jeg IKKE! Og tilrettelegging: ja hva kan man gjøre? JEg har jo ikke en slitsom jobb, jeg sitter i kassa i en bank, kan bevege på meg om jeg øsnker, og ta små pauser når jeg vil. MEn det hjelper ikke, det eneste som hjelper er å ligge hjemme med beinda opp og knærne i vinkel. Kan jo ikke gjøre det hele dagen på jobb?!?! Husk at bekkenløsning bare blir værre om man presser seg: "Graviditet er ikke en sykdom er en setning jeg hater!!!!!!! "Alderdom er heller ingen sykom, men er da mange eldre som er syke! Graviditet er ingen sykdom i seg selv, men det fører ofte med sykdommer. Og det er jo fint at dere som kritiserer skryter over hvor flinke dere er, men har dere bekkenløsning og får så vondt når dere går at tårene spretter??? Hufff... Skulle ønske jeg kunne si at jeg ikke har vært skemeldt i svangerskapet jeg:'(

MEN en ting er rett: man skal ikke sykmelde seg for ingenting, legen får ta en medisinsk vurdering og vil gi deg det du trenger.

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage- 1-5- åringer på min avdeling. Av 12 barn er det omtrent halvparten bleiebarn...

Jeg er 28+1 i dag, og har jobbet 100% hele veien; både med kvalme, trøtthet og bekkenplager. (har også en ryggskade fra før som påvirker bekkenet).

Hadde tenkt å jobbe 100% enda lenger, hadde det ikke vært for at legen bestemte at jeg skulle ha 20% sykmelding fra denne uka her.. Så i morgen har jeg en "fridag" som skal brukes til kiropraktorbehandling og et besøk hos jordmor.

Som noen lenger opp her sa: å være gravid er ikke en sykdom, og jeg synes kanskje mange får sykmelding veldig lett. Ikke for å være kranglete eller noe, alle opplever vel et svangerskap forskjellig.

Men jeg gikk også hele dager med kvalme, og stupte rett på sofaen når jeg kom hjem; enten fordi jeg var dønn trøtt eller fordi jeg omtrent ikke klarte å gå... Men på jobb var jeg, og trøttheten og kvalmen ble borte etterhvert. Bekkenet ble også bedre i en periode før det nå er værre igjen. Men alle takler vel plagene forskjellig, og har forskjellig terskel for hva de orker...

Uff, nå føler jeg meg bitchy som skriver dette, men det er nå min mening...

Skrevet

Jeg jobber i ambulansen. Er i min 16 uke nå. Jobber fullt nå, men var sykemeldt da jeg kastet opp mye. Går helt fint å jobbe fullt nå, menm kommer til å bli sykemeldt tidlig pga løft osv. Men håper å kan jobbe 2 mnder til:)

Skrevet

Jobber som lageransvarlig med medisiner 100%. Har 3 uker ferie å ta ut før permisjonen (termin 23 juni), så tar de 3 ukene hver mandag fremover=) Liker å ha kontroll over hva som skjer på jobben=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...