Gå til innhold

Tips, anyone????

Lita tulle & stor gutt <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, her er saken. Pjokken vår på snart 10 mnd. har alltid vært en fryd å legge for kvelden. Legger seg rundt kl 19, og har da sovet mer eller mindre non-stop fram til ca 06. Har 2 dupper om dagen, en i 10-tida, og en rundt 14-tida.

Men; de siste 14 dagene har det vært litt av et sirkus hjemme hos oss. Han hoier og styrer på i senga, krabber rundt og prøver å komme seg ut av senga. Til slutt sovner han jo (bruker ikke lang tid, da, kanskje 30-40 min), gjerne oppå dyna, så vi må jo alltid flytte han under igjen. Og må ofte innom noen ganger om natta, for da holder han på sånn igjen. Men da er jeg faktisk litt usikker på om han er våken da, for når jeg legger han ned, sovner han strax!

Hvorfor i all verden holder han på sånn?? Har alle en sånn fase i denne alderen?? Han både krabber, reiser seg og går med støtte, så han er jo en aktiv gutt, og denne sengegreia begynte han med like etter han han reisa seg opp, samt krabba skikkelig. En sammenheng her, kanskje??

Har brukt natt/sovepose fram til nå, men han kommer seg jo opp og rundt uansett- men blir bare enda mer sur når han har på den, for den hemmer han jo.

Fullstendig klar over at det finnes dem som har det verre enn oss, altså.. Men blir litt sliten, og savner sammenhengende nattesøvn igjen..

Noen som har tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sånn plutselig her og...

Jeg droppet den ene luren på dagen jeg.Det krevde litt tid med tilpassing,men funket kjempefint! Jeg drøyde den første duppen lengst mulig.Hun sov også første gang rundt 10,men jeg drøyde det til 11-11.30.Holdt på med det en stund og droppet en lur til på ettermiddagen. Etter en stund holdt hun det gående til 13 tiden før soving.Sov da i 2-3 timer og la seg endelig fint til kvelden igjen ca kl 19. Sånn har vi det ennå.

Ang kaving rundt i senga så tror jeg dette bare er en periode.Ha på han en hel pysj og sokker så han ikke blir kald og bare la han ligge oppå dyna du.Sånn hadde vi det OGSÅ nemlig!Hehe..Istedenfor å flytte på henne i frykt for å vekke henne,bare la vi et teppe over henne hver kveld før jeg la meg.Hadde det alltid klart ved sengekanten. Hun sov BARE oppå dyna i mange måneder!Men nå er hun 1 1/2 år gammel og holder seg godt under dyna igjen

Skrevet

Vi har på han helpysj, og gode varme sokker, men han er fæl til å grave hodet ned i dyna, så litt redd for at det blir lite med luft rundt han da..

Har også tenkt på at han kanskje burde fått en dupp på dagtid, sover kanskje to timer til sammen på dagen nå. Kanskje retter det seg selv når han begynner i bhg? Får prøve oss litt frem, tror jeg.. Ah, de burde kommet med en liten skjerm på magen, der fasitsvar dukker opp, altså!! hehe..

Takk for svar;)

Skrevet

Hehe..ja det hadde vært noe!

Tror det skal mye til for at de ikke får puste godt nok oppå dyna altså.Når han er såpass stor..Har hørt at noen bruker ei lita tynn pute og at det hjelper.At pjokken rett og slett vil ligge på noe mykt med hodet?Prøvde på vesla vår.,.men ville fortsatt ligge på dyna;-)

Kjekt med litt trening på 1 soving før barnehagehverdagen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...