Mayken Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Må bare bestille meg legetime i dag. Har hatt skikkelig vondt i magen i flere uker, er et punkt som er skikkelig vondt, kjennes ut som om det er et sår på innsiden, kan virke som om det er muskulært, klarer ikke gjøre noe annet enn å sitte stille i sofaen eller ligge i senga, alt annet gjør vondt. I går kjente jeg i tillegg at jeg begynte å bli stiv i nakken, og våknet opp i dag tidlig og nakken er skikkelig øm og stiv, føler meg mørbanket, klarer ikke legge hodet bakover får til og med vondt i nakken av å svelge. Håper legen finner ut av det, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre:( Suttre, suttre. Synes veldig synd på meg selv nå.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 uff da, håper de finner ut av det.. fikk du pmen min? klem
Fire småtroll Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Uff, ikke noe greit når det blir sånn. Jeg opplever noe av det samme som deg, men ikke så ille. Skjedde helt plutselig for et par uker siden. Hadde en urolig natt med masse kynnere osv, snudde og vridde og vrengte på meg, og da jeg sto opp hadde jeg denne sinnsyke smerten på høyre side av magen. Bare på det ene stedet. Det var så vondt, klarte ikke smøre matpakkene til ungene engang, var så tårene sto i øynene mine, var gørrvondt å bevege meg. Lå på siden i sofaen hele dagen og fikk etterhvert kontakt med legen på telefonen. Han mente det var muskulært og ikke noe farlig siden det var vondt bare på den ene siden, ble bedre når jeg lå helt rolig og jeg ikke hadde blødninger. Jeg var mye bedre dagen etter, og nå gjør det bare vondt etter anstrengelser. F.eks må jeg legge meg ned å hvile etter å ha vært en liten tur på butikken, levert i barnehagen osv. Var på kjøpesenter en halvtime i går og var i tvil om jeg skulle orke kjøre bilen hjem igjen Men som sagt er jeg nesten helt smertefri om jeg holder meg i ro, så det blir mye ligging og sitting i sofaen om dagen. Pokker som jeg gleder meg til denne ungen skal ut Ta deg en tur til legen du, kanskje er det noe smertestillende eller avslappende/betennelsesdempende du kan ta. Er jo ikke uvanlig med "følgesmerter" og stivhet andre steder i kroppen når en går anspent pga smerter et sted. Masse god bedring!
birrisj05.02.09 Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Få det sjekka! Jeg opplevde noe lignende, og legen mente at det kunne være nerver i klem, men det var utrulig godt å vite at det ikke var noe farlig.
Mayken Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 Høres veldig likt ut som det du har Kristin1974. Men jeg har hatt vondt i over en mnd og det blir bare værre. Har fått legetime kl 15.15, så håper de kan finne ut noe. Sånn som det er nå får jeg helt hetta av tanken på å skulle føde, klarer jo ikke gå på do en gang uten at det gjør vondt. I går skulle jeg lage meg ei brødskive og stod og grein fordi det gjorde vondt bare å trekke pusten. Noe er det i hvertfall, så håper jeg får et svar fra legen og at jeg ikke bare blir avfeid med at alt er normalt i et svangerskap.
Mayken Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2009 Ja, da har jeg vært hos legen i dag. Ikke så veldig oppløftende egentlig, må bare regne med å ha det vondt frem til fødselen da det mest sannsynlig er muskulært, kan være en muskelstrekk eller muskelbrist. Dette er jo noe som ikke vil bedre seg før ungen er ute og presset på muskelen/musklene opphører. Skal til jordmor neste torsdag, får snakke med henne da, for dette er så vondt at jeg ikke orker å skulle gå rundt med lengre enn nødvendig. Har 4 uker igjen til termin, og makter ikke å gå slik i 6 uker hvis ungen ikke kommer til termin. *snufs* Synes veldig synd påmeg selv nå her jeg sitter, skulle jo forsøke å nyte den siste tiden frem til fødselen, men i stedet blir jeg så og si lenket fast til sofaen eller senga:( Maks uflaks kan man vel si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå