nr3på vei :-) Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har pakket i bagen en liten flaske med god konjakk å et konjakk glass... som han skal få nyte når alt er over. Selvsagt blir det ikke til hvis det ikke passer seg sånn. men føder jeg en tors fred lørdagskveld så kan jo det være litt stas...??? hva syns dere?
my&bebis Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 er det lov til å ha med alkohol på barselavdelingen da?
jannemor;) Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 tror jg ikke, de har ikke skjenkebevilning
Hakkamella Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Høres jo koselig ut, men kan by på problemer på sykehuset. Hva med en flaske alkoholfri champis? Ring sykehuset og hør tilfelle dere har lov å ta med. Det er jo en spesiell anledning da, og det er jo ikke DEM som selger...
nr3på vei :-) Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 Det er ikke alkohol forbud på norske sykehus pr dagsdato... men alt er jo innenfor rimelighetens grenser... det er ikke snakk om mer enn 4 cl... Det blir som å ta et glass champis eller en sigar... Det er jo litt chiiipt for di som er innlagt over lange perioder og kanskje vet at di skal dø... di må få ta seg et glass eller 2 !!
ninsoer Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 ring å hør på føden. der du skal føde. På d sykehuset jeg jobber serverer vi en cognac, øl eller et glass vin på lørdags kveldene om d er noen som ønsker d.
Herkules Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Så hyggelig! Du ringer vel ikke sykehuset og spør!!! Nei herregud det er bare tull. Plager ingen at han tar en slurk
Mia29 Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Så lenge han ikke er til plage for de ansatte eller andre pasienter og pårørende kan han drikke hele flaska om han vil. Så fremt han har et sted å sove av seg rusen vel og merke. Ser ingen grunn til å spørre om dette. Har du uflaks treffer du noen som lager et stort tema ut av det fordi ingen ahr spurt om det samme før. Her vil jeg si det er bedre med tilgivelse enn tillatelse så lenge han oppfører seg og lukten ikke sjenerer noen. Som pårørende har jeg vært med på både at pasientene (på annen avdeling enn barsel) har fått servert vin til maten fra sykehuset og at det har vært helt greit at vi har hatt med. Er man alvorlig syk blir det jo meningsløst å nekte voksne mennesker noe slikt. Er det lov der kan jeg ikke skjønne at det ligger noe regelverk som skal nekte det på føden. Men oppførsel er alfa og omega, og det regner jeg med han klarer å skjønne selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå