Gå til innhold

spm. om bilkjøring og gravid.. noen som veit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er der andre som bruker et sånn sete i bilen som skal holde setebeltet borte fra magen om dere bremser hårdt eller kresjer? hørte om det og tenkte at det var vel egentlig lurt, men lure på hvor man får tak i det og om det er dyrt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste for ikke så lenge siden her inne, at dette beltet ikke har noe dokumentert bevis på å faktisk virke i en slik situasjon (bilkræsj). Noen bruker det fordi de synes det er mer behagelig, men jeg har ingen planer om å kjøpe det når det ikke har noen effekt engang..

Skrevet

mener det var naaf som uttalte seg om det, at det egentlig ikke hadde noen effekt eller noe slikt.... jeg hadde det ikke med nr 1 og kommer ikke til å gå til innkjøp av det nå...

Skrevet

okei, takk for svar.. det er jo ikke mening med det om det ikke har bevidst effekt da.. da sparer jeg heller mine penger til noe annet=)

Skrevet

Jeg har valgt å gå til innkjøp av denne selen. Kostet 400 kroner. Jeg syns det var en rimelig investering HVIS en skulle komme ut for en kræsj HVIS den kan redde fosteret.. Om den eventuelt gjør det veit jeg ikke, men var dumt å ikke prøve syns jeg da. Dette er min første graviditet og jeg ønsker meg flere barn så når jeg fordeler de 400 kronene ut på hver dag jeg er ute og kjører så blir det ikke stort penger hver dag. Dessuten er det noe i det at en føler seg trygg.. det har mye å si..

Her fant jeg produsenten for den typen jeg har kjøpt. Gå inn på "gravid" så finner dere selen... http://www.hts.no/norsk/

Skrevet

Jeg synes det er en billig investering, fikk min på kampanjetilbud til 290:-, men ordinær pris var på de butikker jeg var innom kostet de 390 ca. Det er ikke så masse penger sånn sett synes jeg selv om jeg ikke bruker bil hver dag. Og hvis den fungerer eller ikke så føles det bedre enn uten.

Skrevet

Det ligger mange brukte sånne ute på finn.no. Om det har en dokumentert effekt eller ikke får så være, jeg brukte dette i min første graviditet og jeg kommer til å bruke det nå! Det er jo egentlig ganske så logisk dette beltet da, så at det ikke har noe for seg har jeg vanskelig for å tro. Det hindrer jo bilbeltet å stramme over magen om det skulle skje en kollisjon. 400,- for et nytt eller 100-200,- for et brukt ser jeg ikke på som bortkastede penger fordelt på 9 mnd. Man taper iallefall ingenting på å bruke det, det eneste man oppnår er jo en eventulet sikrere måte å kjøre bil på for fosteret i magen. :)

Skrevet

Hei!

Jeg brukte en sånn forrige gang jeg var gravid - synes det var mer behagelig å kjøre med, men det var dårlige greier, selve selen røyk etter noen få måneder (den gikk opp i den ene sømmen!) - så hvis man skulle kræsje med dette bilbelte på så holder ikke dette i seg selv, har ingen effekt for å si det sånn...

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe gravid-bilbelte denne gangen... greier meg fint uten og dessuten sparer jeg de kronene =)

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...