Twintipp og himmelblå Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Altså det største barnet mitt. Les: mannen. I dag hadde han ansvaret for handling, på hans tiltale hadde jeg skrevet handleliste. Jeg skulle lage hjemmelaget pizza i dag. Halvparten av det vi skulle ha var glemt og kun karbonadedeigen var vel "riktig" i handleposene... Jeg må liksom le, men vi har bodd sammen i mange år, hatt det samme på pizzaen i alle år, allikevel er det alltd noe feil. Jeg har bare flirt av glemskheten, men nå merker jeg at irriterer meg..he he.. Det hele toppet seg da han frivillig skulle rydde litt oppe, og jeg kommer opp og vinterskjertet mitt ligger pent dandert som en duk? på bordet.. Jeg spurte hva det var?! En duk vel svarer han.. En duk? Det er jo skjerfet jeg har brukt i alle år... Et skjerf, du ser vel at det er et skjerf??? *tvinne det rundt halsen* -Jaaa, kanskje når du sier det?! Ikke at det gjør noe i den store sammenheng, men han sender ungen i bhg i pysj, kjøper ALLTID to shampoo istedetfor balsam osv osv osv.. Listen er uendelig. Flere med slike menn??
Silja FullFres McQueen Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hehehehe. Han prøøøver nå hvertfall..
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Jada, den skal han ha:o) Jeg ler jo av ham.. Men, når du gledet deg hele dagen til pizza og må spise speltbunn med oliven, ingen pizzafyll og ingen brus, da må jeg innrømme at geipen henger noe..:-p
Silja FullFres McQueen Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Hehe, da hadde jeg nesten tatt over handlinga selv... Hvertfall hvis han alltid har vært sånn...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 å herregud som jeg lo da jeg leste det om skjerfet som duk!!! ;-D Det er det morsomste jeg har lest på lenge ;-D
¤¤angelina¤¤ Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 ha ha! mannen min er helt fantastisk med matlaging og husarbeid og barn osv, men kan til tider være litt håpløs i butikken: Da jeg var gravid spurte jeg om han kunne kjøpe sitron te til meg (var ikke ute selv noen uker pga kvalme og sykdom). 1. kom han hjem med iste (men det var jo ikke så rart), 2. gangen grønn te med appelsin! (hadde bare sett appelsinen og trodd det var sitron), 3. gangen grønn te med sitron (enda jeg hadde sagt at det ikke var grønn te jeg skulle ha), 4. gangen citrus te (synes ikke den er like god) og 5. gangen sitron te!!!
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 Ja, jeg lo jo selv og:-)! Må jo bare le av han da, og jeg skryter vanligvis av ham og handler i stillhet det han glemmer..Men, tålmodigheten var nok noe amputert i dag. Enda godt ikke jeg er perfekt heller, ho ho.
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Det minner litt om noe min sambo kunne gjort det der =) Jeg var og handlet, vi skulle ha middagsgjester. Jeg glemte poteter. Han skulle fikse det når han skulle til sentrum. Han kom hjem med kerrs pink, som vi aldri har, og jeg må stå og skrelle poteter på str. med små plommer til 8 stk.. Gøy!! Eller at håndkle til storesøster henger over dusjen, han flytter på det når hun skal dusje (det er rosa og hennes navn står på) men han tar likevel rent håndkle når han skal tørke for han fant ikke hennes håndkle.. He he, han tenker ikke alltid over det han gjør. Han har også laget tomatsuppe til barna, uten pasta oppi.. Jeg blir jo helt målløs, han har jo sett at jeg gjør det sikkert 100 ganger..
^*^Ma85^*^ Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 har hatt en lignende opplevelse her i huset min bedre halvdel hadde fått i oppdrag å kle jenta i en kjole fra skapet, skulle i bursdag. han tok på jakke og sko også mens jeg var på vei ut i gangen, så jeg fikk ikke se resultatet før jeg tok henne ut i bilen, han skulle være hjemme. da vi kom frem derimot, da ble jeg flau! han hadde klart å ta på henne den nye nattkjolen!!! da vi kom hjem igjen sa jeg: du kan bare ta av henne strømpebuksa og stelle henne for kvelden. han: hva med kjolen da?? meg: neida, ikke tenkt på det, hun går jo alt i nattkjolen så det er ikke noe problem. han: totalt latteranfall på gulvet med en storøyd datter ved siden av
Leirha Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Rekker bare opp hånda her, gidder ikke skrive alt han gjør, jeg blir sur nok når det skjer...
Rusketuska Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Haha;)) Måtte le angående det skjerfet som duk her...)
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2009 He he he, nå måtte jeg le:-))) Jeg har alltid unnskyldt ham med at, ja ja, det er ikke så greit da. Men, det er da vel *piiip* ikke så vanskelig heller?? Jeg bruker vansligvis å ringe da, når jeg vet han er i eller på vei til butikken og si: Husk da ihvertfall melk, det MÅ vi ha, og brød... Ja, melk og brød, melk og brød osv. *ler* Han er jo søt med det og da:)
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #13 Skrevet 2. februar 2009 Hehehe, takk for en god latter :-D Mannen min gjør heldigvis ikke slike ting, men eksen min vaska gulvet med jif vindusvask.....sukk....jeg sendte ham ut for å klippe plena så vaska jeg gulvet på nytt. Det var jo helt klissete, men jeg roste ham før jeg sendte ham ut da....hehe.....høres ut som et barn :-P
*Rutletutt* Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Hahaha - ser det for meg:o)))) Kan skjønne det blir irriterende, ja....;o)
lÅktiHaUDe Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Dere med duken og nattkjolen har gitt meg en god start på dagen hehehehe du verden så morsomt selv om det sikkert er frustreende.. kan rekke opp hånden her også. Idag synes han det var helt greit at hun største syklet på skolen i 7 minus, hmmm litt glatt kanskje.. tenker ikke lenger enn nesen rekker av og til hehe
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 akk, akk! Jeg har en av den hjelpeløse sorten... Kan ikke gi barna paracet stikkpille for han vet ikke hvordan. Kan ikke vaske vinduer for han vet ikke hvordan. Kan ikke fylle bensin for han vet ikke hvordan (bygutt, vant til trikk og bane, ikke bil) Kan ikke gi tåteflaske for han vet ikke hvordan. Neivel! Da får syke barn gå uten piller da, vinduer være skitne, du ta bussen og minsten sulte ihel. PRØV FOR FAEN! Føler meg litt som mora hans noen ganger. Jeg kunne jo heller ikke før jeg prøvde. Ingen er født med kunnskap om hvordan gi stikkpiller!
Hikken Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Har det lignende her gså :-) Han skal ut og ta helgehandelen og kommer hjem med en heidundranes lørdagsmiddag. Og det er det. Pålegg? Melk? Grønnsaker så jeg slipper å gå til butikken på mandag? Nope. Eller ryddinga.. Å rydde er visst synonymt med å flytte rotet. Samle det i en haug og legge det på helt merkelige steder. De nyinnkjøpte bleiene sammen emd papiavfallet (de ligger jo i pappeske..), verktøyskrinet i vognbagen emd votter og luer og mine tøfler. Tomflasker stelt opp pent på rad på kjøkkenbenken (i stedet for å sette i skapet eller i en pose med tomflasker).. Og når han skal tørke av bordet før eller etter middag går han konsekvent og henter en serviett (!) som han fukter og tørker av med. Selv om vi alltid har en ren klut hengende over krana. (serviett altså, sån fin med mønster, ikke tørkepapir for de som trodde det.) Men han er søt da :-)
*Timulia* Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Åååååå....jeg tror jeg dør! Nattkjole i bursdag! Og skjerf på bordet! Og ikke minst servietten!!! Men blir menna deres sure når dere påpeker deres små feil? Det gjør nemlig min, selv om jeg (syns jeg selv hvertfall) gjør det på en morsom måta ala hun med nattkjolen. så blir han drittsur!
SallyAnn Skrevet 3. februar 2009 #19 Skrevet 3. februar 2009 Herregud! Det er akkurat som gubben min. Er glad han ikke er den eneste som gjør sånt, begynner å lure litt noen ganger...
Gruffalo Skrevet 3. februar 2009 #20 Skrevet 3. februar 2009 He he Det høres ut som du beskriver min mann! Er som deg, noen ganger ler jeg andre ganger blir jeg irritert, oppgitt og rasende. Har også en liste som er uendelig, han skulle f.eks kjøpe grønn og gul squash. Kom hjem med en sitron og en avokado. Han vet ikke hvor noe er hjemme, selv om vi har bodd her i mange år og jeg har vist han utallige ganger. Sønnen på 3 hjelper han med å finne ting!! Og han spør han om hjelp! Går ikke an å endre på det, og jeg må ofte ta meg sammen og tenke om det er verdt det å bli sint over dette (noen ganger mange ganger hver dag..). En gang da han skulle kle av seg for kvelden og tok av seg beltet, var det et annet belte under der igjen! Snakk om å være distre. Han har også tatt på seg jeansen til svigermor og gått rundt med dem en hel dag. Haha . Merket det ikke før han spurte hva som hadde skjedd med de i vask - og da så jeg det. Ler godt av det enda. :-)
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2009 #21 Skrevet 3. februar 2009 Fantastisk! Sitron og avokado... jeg ler så jeg rister! Jeg skjønner jo nå at jeg bør være ganske så fornøyd med min mann, har får nå ihvertfall med seg det meste hjem fra butikken. Det hender det butter litt på andre ting da...som her en dag hvor han skrøyt av at han hadde vasket badet...Vi har hatt noen diskusjoner før, hvor han ikke skjønner det at alle må være ferdig med å dusje og stelle seg minst en halvtime før vi får gjester, sånn at jeg kan vaske over badet. Han fatter nemlig ikke hva som tar så lang tid! Så her om dagen proklamerte han stolt at "han hadde vasket badet, og det tok bare fem minutter!" En kjapp sjekk viste at han hadde vasket vasken. Han hadde ikke tatt speilet, krana, doen, dusjveggen (som det var tannkrem på), hyllene, vinduskarmen, tannbørsteholderen osv. Men det forklarer jo hvorfor han ikke skjønner at jeg bruker 20 min på å vaske der :-)
Peoni Skrevet 3. februar 2009 #22 Skrevet 3. februar 2009 Ha ha ha, utrolig mange gode historier..... Her er mannen en kløpper til husarbeid og andre ting, men kjenner godt igjen det det med handlingen! Utrolig noen ganger hva han kommer hjem med.... F.eks. lørdagshandel. Akkurat nok til at vi har middag til den dagen. Og jeg sier: i morgen da? Jo, altså, nei.......he he. Og her kommer problemet når hele familien skal ut på tur. Jeg spør om han kan hjelpe med å gjøre barna klare. Joooda. Han sier: kom, nå skal vi gå. Og så går han alltid på do! Kommer ned igjen og sier: skal vi gå da? Ehhh....kanskje vi skal kle på barna? Barn trenger litt hjelp til jakke, sko, lue, votter..... Ja, men da går jeg og starter bilden da! Og så skjønner han ikke hvorfor jeg er stresset og småsur når jeg endelig setter meg i bilen. Og som oftest klager han: nå kommer vi for sent! ;0)
lÅktiHaUDe Skrevet 3. februar 2009 #23 Skrevet 3. februar 2009 Du verden for en morom tråd Godt å se at de fleste menn bare er slik.. dette har min prøvd å forklare meg men jeg har liksom ikke trodd ham hehe Når jeg las dette til ham så sa han: ser du det var det jeg sa, det er bare slik vi er, men vi gjør vårt beste altså Skal vi i dåp, 17. mai etc så er jo det selvfølgelig jeg som styrer med bunader osv.. Han står opp ordner dressen sin, spiser, dusjer og lurer på hvorfor vi ikke er klar.. sist 17 mai sprakk jeg og da skjønte han tegninga.. det endte med at strømpebuksen var bak frem på jentene og ikke minst bunaden var også feil vei, største jenta protesterte høylydt men han ba henne være still.. er det mulig????? da er det bedre å gjør det selv.. men ikke ett ord om at vi er treg sier nå jeg hehe Lager han middag så kan hele huset ramle ned rundt ham for da er han opptatt.. så sier jeg at du kan vel hjelpe med lekser samtidig (om jeg er borte) da får jeg et blikk som spør om jeg er gal.. han lager jo middag!!! hehe nei det er vel bare slik de er.. MEN han er veldig flink til å rydde da.. og støvsuge og legge ting der jeg sier de skal ligge.. er gla i han for det da hehe
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. februar 2009 #24 Skrevet 3. februar 2009 Gruffalo; svigermors jeans? Jeg tror jeg dauer av latter!!! Her kommer i alle fall mannen hjem med det som står på handlelista (etter noen runder hvor jeg tvinger ham til å spørre betjening om hjelp hvis han ikke finner det som står der - for jeg vet jo at de har det i butikken). Vasking kan han også etterhvert, men bretting av tøy er håpløst. Hvor vanskelig er det egentlig å brette håndklærne LIKT og ikke på forskjellig måte hver gang? Og så kjenner jeg igjen det med å flytte rot... Når jeg tar helgevasken er liksom selve vasken det som tar kortest tid - det som tar tid er å rydde alt først. Han begynner seff med gulvet og så ser huset fortsatt like rotete ut, bare at alle lekene som før lå på gulvet nå ligger på alle bordene... Og så gikk han med bokseren feil vei en hel dag, smekken åpen da han skulle levere jobbsøknad, og til stadighet gensere/tskjorter både feil vei og på vranga... Og alltid går fra jakka i bilen/på jobb/hos de vi har vært på besøk hos, og henter dem ikke før det ikke er fler jakker igjen i skapet/det blir kaldt igjen...
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 3. februar 2009 #25 Skrevet 3. februar 2009 Jeg klarer ikke slutte å le, Ma85, KANONBRA:-) Den må jeg fortelle gubben når han kommer hjem, som advarsel. Han kunne nok gjort det samme......herlighet den var god, altså;.)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå