Gå til innhold

Vil ikke ha puppen noe særlig mer.... Andre? Tips?


Helene84

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gi hvertfall morgen og kveld, og tilbyr også ellers, men hun er ikke interessert. Suger et par sug før hun vrir seg unna, og skal finne på noe annet, Hun spiser jo godt med annen mat; grøt til fokost, brødskive til lunsj, middagsglass, og grøt til kvelden igjen. Får vann ved siden av.

 

Hun har dessuten fått en flaske med erstatning på kvelden siden hun var 4 måneder fordi hun var så liten og at hun sov bedre på natten da. Hun har tydlig skjønt at det er mindre jobb med flaska, men hun var jo veldig lenge fornøyd med puppen likevel. Men nå forsvinner snart melka mi..... Noen råd? Jeg har prøvd å pumpe, men av en eller annen grunn har det vært mye vanskeligere å få pumpa ut med dette barnet enn forrige, selv om jeg vet at det har vært godt med melk der. (kan pumpeutstyret ha blitt dårlig? ikke vet jeg) . Jeg har prøvd å sette oss i et mørkt stille rom, men det hjelper ikke.

 

Er det andre som har måttet slutte nå? Kan jo selvfølgelig prøve å pumpe meg masse for å få opp produksjonen igjen, og kanskje gi henne morsmelka på falske... Jeg har begynt på skolen igjen nå, så sånn praktsik er det ikke like lett, men vil man så får man det vel til:)

 

eller er det greit å la henne ta styringa og slutte nå? 8 og halv måned nå. Hva ville dere gjort? Med eldste så kuttet hun ned og sluttet av seg selv rundt 11+ måneder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som hun rett og slett er i ferd med å avvenne seg selv. Og om jeg var deg ville jeg lent meg godt tilbake og vært fornøyd med å ha ammet såppas lenge!

Synes ikke man skal "stresse" med å finne på ting for å få til å amme henne om hun ikke er interessert, det blir sikkert slitsomt både for deg og henne. Men om du absolutt vil pumpe deg en stund til og gi av flaske, er det helt opp til deg. Jeg ville ikke gjort det, fordi jeg husker hvor slitsomt det var, men du trenger jo ikke pumpe så ofte... Og om melka forsvinner etterhvert så må da vel det føles litt godt og befriende? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har akkurat det samme skjedd! De siste to ukene har han kun ville ha pupp morgen og kveld, men i helga var det helt slutt! Han vred seg unna og ble rett og slett hissig når jeg prøvde å legge han til!

Vi må vel bare akseptere at det tar slutt en gang??? Vi skal ikke ha flere, så det var litt sårt å pakke vekk ammebh'en : ) Men gutten spiser med to tenner, og spretter opp på beina både i seng og lekegrind, så jeg må vel bare innse at babyen vår har blitt stor gutt!!!!

Har ikke engang tenkt på å prøve pumping, når de er så store som våre er nå så har de fått masse morsmelk allikevel!!!

Lykke til videre med småtroll!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror nok kanskje du må la deg bli slått på det området, synd, men sant :-/ Hun her har vært litt sånn i en mnd tid nå, men når jeg har puttet fram puppen så får hun versegod å spis. Når jeg blir litt streng i stemmen og holder henne ved puppen så ser hun opp på meg og ler hehehehe, men da spiser hun. For da forstår hun at snur hun seg bort er puppen borte :-) Det blir mindre og mindre her også, men det er 2-4 ganger i døgne ennå ja. Gidder ikke å kjempe for melken nå lengre nei, det blir fort til at man skal begynne på jobb igjen også :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært inne på det dere sier, at hun avvender seg selv, og at det er godt å slippe ammingen også (tross kosen).. Men har nesten hatt litt dårlig samvittighet for å slutte så "tidlig". Har ikke orket begynne å pumpe noe, og tviler på at jeg kommer til å orke det.

nei, slaget er nok tapt. Prøver å gi henne morgen og kveld, men skal ikke tvinge i henne puppen og hun er lei etter noen sug..

 

Takk for svar, jenter:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er nå litt over 9 mnd og er ikke intressert lenger. Vil ikke ha på dagtid. Men før han legger seg vil han ha litt og en gang om natten eller når han våkner om morningen hvis han ikke er oppe på natten. Så det blir 2 litt mindre ammemåltider nå. Jeg stresset ikke med det, tenker at jeg skal jo uansett begynne å jobbe om 6 uker, så da må jeg jo avvenne han uansett. Ville nok ikke stresset med det uansett, hvis han ikke viste interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat sånn var det her også da han var rundt 6 mnd, fikk litt om natta en periode men det var jo egentlig bare tull.. Jeg ville egentilig ikke slutte fordi jeg syntes det var så koselig, men nå som det har gått ei stund er det egentlig bare deilig.. Avsluttet ammingen med brystbetennelse da gadd jeg ikke mer.. Bare surr å pumpe å gi på flaske for så å gi tillegg etterpå .. Er fornøyd med at han fikk i 6 mnd, har kjempet med ammingen hele tiden så var deilig å kunne innrømme at nok var nok... og han er strålende fornøyd alikevel... og mor litt mindre sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...