Gå til innhold

Hvor lenge skal barnet få mme/mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man velger jo hvor lenge man skal amme... Men hvor lenge er det anbefalt at man gir mme?

En slektning har sluttet å amme nå, og sønnen er litt over 8 mnd. Hun gir ikke noe mme isteden? Er ikke det litt tidlig å slutte å gi noe melk? Er det ikke masse næringsstoffer i melken som de små trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav mme til sønnen vår var ca 12 mnd.Da gikk vi gradvis over til vanlig melk.

Nå ammer eg, og jenta vår er 8 mnd. Kommer til å amme så lenge eg klarer og gå overtil melk når hun er rundt året.

De anbefaler jo å ikke gi ren kumelk før 12 mnd, så før den tid bør jo det brukes mme eller mm. Kan vel ikke bare få vann?

Skrevet

Det er det jeg lurer på, vann blir vel ikke "nok"?

Skrevet

Dersom man av en eller annen grunn, slutter å amme før barnet er 12 mnd, og kan starte med kumelk, så bør barnet absolutt ha mme! Mye i melken som barnet trenger.

Skrevet

Jeg har hørt litt forskjellig, oftest at man bør gi til 1 år. Men min gutt er nå 9 måneder, og jeg har sluttet nesten helt å amme da han har mistet interessen og ikke vil ha mer. Han har aldri tatt flaske. Derfor får han vann til alle måltider og passer på å gi mye jernberiket grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...