VanillaCaramelBrownie Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Man velger jo hvor lenge man skal amme... Men hvor lenge er det anbefalt at man gir mme? En slektning har sluttet å amme nå, og sønnen er litt over 8 mnd. Hun gir ikke noe mme isteden? Er ikke det litt tidlig å slutte å gi noe melk? Er det ikke masse næringsstoffer i melken som de små trenger?
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Vi gav mme til sønnen vår var ca 12 mnd.Da gikk vi gradvis over til vanlig melk. Nå ammer eg, og jenta vår er 8 mnd. Kommer til å amme så lenge eg klarer og gå overtil melk når hun er rundt året. De anbefaler jo å ikke gi ren kumelk før 12 mnd, så før den tid bør jo det brukes mme eller mm. Kan vel ikke bare få vann?
VanillaCaramelBrownie Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Det er det jeg lurer på, vann blir vel ikke "nok"?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Dersom man av en eller annen grunn, slutter å amme før barnet er 12 mnd, og kan starte med kumelk, så bør barnet absolutt ha mme! Mye i melken som barnet trenger.
Blå + en i magen Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har hørt litt forskjellig, oftest at man bør gi til 1 år. Men min gutt er nå 9 måneder, og jeg har sluttet nesten helt å amme da han har mistet interessen og ikke vil ha mer. Han har aldri tatt flaske. Derfor får han vann til alle måltider og passer på å gi mye jernberiket grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå