Gå til innhold

Min bror fortalte meg at han er bifil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har søsken eller familie som er dette?

Jeg syntes ikke det gjør noe jeg. Ser på han akkurat likedan. Men han har vært veldig redd for å fortelle dette til folk.

Jeg er eneste i familien som vet dette.

Stakkar. Ikke enkelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det verre å stå frem som bifil enn homofil?

Bare lurer..

Skrevet

Nei, det kan det vel ikke være?

Jeg vet ikke hva som er verst eller best jeg..

Bare syntes synd på han som ikke tør å fortelle dette til noen...

Skrevet

sant.. et nært familiemedlem hos meg sto frem som homofil for 2 år siden..

Han bytta partner en gang i mnd, løy for hele familien og av en eller annen grunn prøvde han også å være sammen med et par jenter mens han hadde 2 eller 3 guttekjærester..

Når vi sa ifra at det rett og slett ikke gikk ann å oppføre seg på den måten flytta han til andre siden av landet og kuttet kontakten med oss.. Ifølge ham fordi vi ikke godtar at han er homofil..

Tragisk hele greia..

Skrevet

Hei.

Jeg har en bror som er homofil. Fikk vite det for ca to år siden, men har nok hatt mine mistanker lenge. Så bra at du har et fint forhold til det hele, det gjør det mye enklere selvfølgelig. Jeg har også et naturlig syn på det hele, selv om jeg måtte venne meg litt til tanken alikevel da han kom ut av skapet. Han ventet lenge med å fortelle resten av familien det. Mor og far har nok vist det et år, mens resten av slekta har fått vite det litt etter litt i løpet av høsten/vinteren. Har gått utrolig fint, til tross for at vi bor på landet, med et strengt kristent miljø rundt oss.Jeg fryktet faktisk at det skulle bli verre...

Mor har nok litt problemer med å godta det for seg selv innerst inne tror jeg, men hun skjuler det godt, for hun ønsker virkelig å ha et avslappet forhold til det hele. Syes tross alt at hun er ganske flink, er 62 år og har vokst opp med at ikke noe skulle gjøres på søndager liksom....Men hun er virkelig like glad i han nå som før, og aksepterer han på samme måte som før! .Men nei, det er ikke bare enkelt, for selv om alle i familien godtar han og elsker han uansett om han er det ene eller det andre, så møter de jo motstand som hetrofile unngår. Men med vår støtte så blir det lettere å møte den motstanden med rak rygg. Hils bror din og si at han ikke er alene :) stor klem til deg!!

Skrevet

Jeg personlig tror at det er stor forskjell på bifile og homofile menn. Jeg kjenner mange bifile gutter og de fleste er veldig godt skjult! De som er bi har jeg inntrykk av at du som oftes et vanlig forhold med jenter og kan ikke forelske seg i gutter, kun ha sex med dem. Men det finnes jo ingen fasitsvar på legninger da.

Det er nå godt at du ser på han på samme måte. Det er nå helt uvesentlig hvem han har sex med og hvor ofte? Jeg vil nå ikke vite noe om sexlivet til brødrene mine, så skjønner godt at dette ikke er noe problem for deg :)

Skrevet

Tror ikke jeg ha noen i min familie som er det, men er det selv. Få som vet jeg er det. Min mann vet jeg er det, og muligens min søster.

Jeg personlig har ikke noe behov for at hele min familie skal vite det. Mitt privatliv som jeg styrer selv.

Jeg vet min mor har vanskeligheter med to mennesker av likt kjønn, men vet hun hadde taklet det om jeg hadde sagt det til henne. Men ser ikke noen grunn til å dele dette med henne om temaet ikke kommer på banen. Jeg har min mann, tilfeldig at det ble en mann. Kunne likegodt vært en kvinne for den sakens skyld. Men hva jeg og evt min mann gjør med ett menneske itilegg er vår privatsak som jeg ikke har planer om å dele med min familie.

Jeg syns den som er bifil, homofil må få bestemme selv til hvem og hvor mye en skal si. Ikke alltid like enkelt å finne seg selv når man har funnet ut at man ikke følger det normale.

men jeg er nok en av de heldige som har slått meg til ro fort med hvordan jeg er. Og en mann som ikke har sett rart på meg når jeg har fortalt jeg er bifil, ting hadde blitt helt anderledes om det hadde føltes rart og unaturlig for han.

Skrevet

De fleste menn liker vel at kvinnen er bifil? ;-) Her er jeg bifil og sambo biseksuell.

Skrevet

hva er forskjellen på bifil og biseksuell?

Skrevet

Takk for alle gode tilbakemeldinger :)

Hører gjerne flere :) HI

Skrevet

HI skrev vel ikke noe om hva som var bedre eller verre, anonym 22:17?

Hun forteller jo bare at broren hennes står frem som bifil....

Skrevet

mannen min er det... :-)

Han va råpen med meg fra første stund om det, og siste kjæresten hans var en mann. Men familien vet det alikevel ikke. De tror han bare delte leilighet med denne mannen......

Jeg har ofte spurt hvorfor han holder det hemmelig for foreldre og broren sin, han har tross allt en lesbisk tante, en homofil onkel og en bifil onkel. Må jo være verdens letteste familie å stå fram i...

Men er tydeligvis skummelt å snakke om.

Jaja, nå trenger han jo ikke snakke om det da han er gift og har barn med meg. Jeg bare støtter han, han får fortelle de han syntes det er greit å snakke med det om. Det er hans "hemmlighet" å fortelle.

Bare støtt broren din du, og la han ta sine egene avgjørelser.Om hvem han vil fortelle det til og når.

Skrevet

Bifil er de som har forhold med og blir forelsket i begge kjønn, slik at det er tilfeldig hvilket kjønn en er i et forhold med.

Biseksuell er de som kun har sex med samme kjønn, men ikke føler forelskelse og ønsker ikke forhold med de som er samme kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...