Gå til innhold

Jeg har lyst å gjøre noe drastisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har postet et lite innlegg en annen plass innpå BIM her også..

Jeg vil bare lufte litt tanker, egentlig tror jeg det er helt galskap, men søren å...

Først skal det sies at jeg har samboer, hus og hund, men ingen barn. Selv om vi har pratet om å få nå ganske snart..

Men jeg har så lyst å flytte fra dette land, har så lyst å flytte til Irland!! Helt alene, starte et nytt liv... Jeg er bare 23 år, så jeg tenker... det er nå eller aldri...

Hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å prøve det, så ser du hva som skjer :-)

Ingen grunn til å sitte her i landet å sture når du er ung og fri!

Skrevet

Reis!!!!!

Eneste rådet jeg kan komme med :))

Hilsen en som var ute å reiste i 3 år før jeg fikk barn og har aldri angret på den avgjøreslen!

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst, men engelsk-kunnskapen er ikke på topp da. Men det kommer seg vel fort.. Jeg skal virkelig vurdere dette sterkt, for jeg vil så gjerne gjøre noe nytt.. Flytter jeg, er vel sjansen stor for at jeg aldri kommer tilbake hit heller.. Tenker også på sambo, jeg kommer til å knuse hjertet hans!:(

Skrevet

reis!

flytt!

dra!

NÅÅÅÅÅ:)))))

du kommer til å angre resten av livet ditt om du ikke gjør det!!!

Skrevet

Irland er helt fantastisk- og mer herlig folkeslag har jeg aldri vært borti. Anbefales på det nærmeste!:)

Skrevet

Anbefales på det varmeste kanskje? Denne er til anonym 22:43

Skrevet

Reis, for all del!!

Men er litt usikker på om du bare vil ut og reise, eller om du også vil slå opp med kjæresten din. Og der kan jeg dessverre ikke gi noen råd :)

Skrevet

Ååå, ikke tenk mer på det, REIS!!

Språket lærer du fort!

Skrevet

Be med deg samboeren din da vel :-)

Skrevet

Da hadde jeg først ville tenkt igjennom om samboern er verdt å ofre?

Evt kunne du tatt det opp med han om dere begge kunne flyttet dit å begynt et nytt liv der sammen. Han kunne evt fått alternativene bli med eller jeg reiser alene..

Men trur du det ike ville blitt dere to likevel, så reis alene å ha det gøy. Men er samboern din en du virkelig elsker og har tro på dere to hadde jeg ville bedd han med

Skrevet

Hei, Hi her!

Jeg har lyst å reise dit, få meg jobb og et sted og bo. Og hvem vet, kanskje bosetter jeg meg der for godt! Har prøvd å fått med sambo på å flytte til en annen plass i landet flere ganger, men han nekter. Han er så sta dere tror det ikke... Han kunne ikke flyttet 1 mil unna her vi bor nå engang, så utlandet hadde virkelig aldri komt på tale! Jeg elsker han jo, men jeg føler at jeg har lyst å gjøre så mye før jeg slår meg til ro! Det er så vanskelig å forklare.. Jeg elsker han, men jeg kan også leve et liv uten han..

Skrevet

Da gir du ham valget mellom å bli med, eller la deg dra alene uten forpliktelser..

Skrevet

Jeg er yngre enn deg, men tilhører dib, altså har jeg allerede barn. Og det er vel sant,- det er nå eller aldri. Jeg endte jo opp med å ikke kunne reise og det kan jeg ikke nå heller (ble slutt mellom meg og barnefar så må bo i Norge), angrer på at jeg ikke gjorde det, og hadde gjort det om jeg fikk reist tilbake i tida. Altså hadde jeg anbefalt deg å reise.

Skrevet

reis og utvid din horisont mens du kan:) det er ikke farlig og vente i noen år med å få barn;) Og tenk så mye mer du kan gi til barnet med alle de impulser du har fått ved å reise? Jeg ønsker også å reise, sammen med samboer og barn;) Men vi må nok vente til vi er litt mer gjeldsfrie og jeg er ferdig med utdannelse;)

Men jeg skal reise, langt og lenge! Det er jo ikke noe som stopper meg heller når jeg er ferdig med skolen:) Barn kan jo reise de å, må bare hjemmeskoleres;)

Skrevet

Hei!

Lurer på om de som skryter Irland opp i skyene har bodd der, og isåfall hvor lenge. Jeg er på ingen måte enig i at det er et fantastisk land og at Irene er et fantastisk folkeslag. Jeg synes det var ganske trist der, kaldt og rått, og mye triste mennesker med vanskelige livshistorier.

Har bodd der i flere år selv og er gift med en Ire. Og dessuten har de et forferdelig dårlig trygdesystem som du vil måtte bli en del av som medlem i EØS.

Hvorfor ikke flytte til Spania, Australia, USA, etc? Hvorfor Irland?

Eller reise rundt til forskjellige steder. Ta deg et et års arbeidsvisum i Australia og reis rundt omkring der?

Jeg synes nå at Norge er best og ville aldri flytte tilbake til Irland.

Lykke til. Håper ikke jeg var for negativ, ville bare få frem at det tydeligvis er forskjellige oppfatninger av Irland og Irene..

Skrevet

Jeg har bare vært innom Irland noen dager, og må si jeg hadde like lite sansen for det som jeg har for England og Skottland, men det er jo bare min personlige mening.

Det jeg egentlig ville si, er REIS!!!!!!!! Du vil for evig og alltid angre på at du ikke tok sjansen når du var ung og uten forpliktelser(da mener jeg barn, gjeld osv.)

Har selv bodd utenlands et par ganger, samt reist 1 år i varme, deilige strøk, og det har jeg aldri angret på!

Kanskje du ikke blir der for alltid, men du har ihvertfall testa det ut og gjort noe med alle tankene du sitter med. Det er mye kjipere å sitte med forpliktelser til langt oppover ørene og være bitter for at man aldri fikk gjort det man drømte om, enn å bare kaste seg ut i det og se tilbake på tiden med glede(avt. anger, men den sjansen får man ta!) og kiunne slå deg til ro med mann, barn, hus, jobb m.m uten å føle at du har gått glipp av noe. . .

Lykke til på ferden, og husk å oppdatere oss da!

*eventyr-hilsen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...