LilleTrille med en tulle Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Har akkurat fått beskjed at en veldig god barndomsvenninne som jeg ikke har sett på 10 år skal komme hit til Norge/Oslo i sommer. Hun er belgisk. Hun kommer ca 20 dager etter min termin med en venninne. Jeg har sagt ja til at de skal få bo enten hos oss eller min familie, alt etter som=) Men JEG har jo så lyst til å være mest mulig sammen de, vise de Norge/Oslo osv. De er her bare 2 dager, slutten av sommerferien vår. HVa er sannsynligheten for at jeg orker dette? Leser jo mye nå om hvor utrolig slitsom barseltiden er, og de kommer jo midt i den. Men hvor ofte er det jeg får sjansen til å se henne liksom? Tror dere man klarer å hvertfall være i stand til å være med de noen timer hver dag? (skal selvsagt ha med meg den lille da.) Vet jo når knøttet kommer så den kan jo bare være 4-5 dager gammelt når de kommer. Ouf. Det er så hyggelig at hun kommer, men må jo tross alt sette familiens behov først! Noen med lignende erfaringer eller tanker rundt dette? mvh
SuPeRmAmMa;) Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Dette er veldig forskjellig. men min barselstid var ingenting, jenta vår har sovet rundt om nettene siden fødsel uten å krevd mat, såvet fint på dagene, ikke noe grining i det tatt. jeg var opplagde til alle døgnets tider, men andre igjen, rister i vognen i 3 mnd for barnet har kolikk, og ikke sover i det hele tatt osv. men sånt generellt så tror jeg du klarer det fint, visste det bare er noen timer til dagen. bare kos å komme seg ut. men husk, at ingen er like, alt kommer an på din egen fødsel å hvordan barnet er etter fødselen og ikke minst va du som Mamma orker;)
dinadina Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Dette får du nok ikke svar på før du står oppe i situasjonen. Med min første klarte jeg ingenting de tre første månedene. Trøbbel med ammingen gjorde også at jeg holdt meg mest mulig hjemme. Med nummer to var jeg i super form fra få timer etter fødselen.
LilleTrille med en tulle Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 Nei jeg får vel bare vente å se hva jeg orker. Men hvis jeg går inn for det så får jeg vel sikkert til en middag og tur i den lille byen hvor vi bor hvertfall. Det er jo midt på sommeren, så babyen må jo på noen trilleturer uansett. Takk for fine svar med vekt på begge sider av skålen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå