rrrampeguttmamma`n Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Har kraft fra jeg først stekte så kokte koteletter istad. Skal lage saus eller sjy av det imorgen, men hvordan gjør jeg det?
Himmel og hav Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 En lettvint måte å lage saus på er å koke opp krafta, evt spe den ut hvis den er sterk eller ha oppi vann (eller vin) og en buljongterning hvis du trenger mer saus eller den er litt tam(hvis du har for mye kraft, men den er tam, så koker du den inn litt). Når det koker så har du oppi mel eller maizennajevning (en - to ss røres ut i litt vann eller ristes i et ristebeger), lar det koke i 6-7 min for å få ut melsmaken. Smak til med salt, pepper og evt andre krydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå