Gå til innhold

Hvordan lager jeg saus?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kraft fra jeg først stekte så kokte koteletter istad. Skal lage saus eller sjy av det imorgen, men hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lettvint måte å lage saus på er å koke opp krafta, evt spe den ut hvis den er sterk eller ha oppi vann (eller vin) og en buljongterning hvis du trenger mer saus eller den er litt tam(hvis du har for mye kraft, men den er tam, så koker du den inn litt).

 

Når det koker så har du oppi mel eller maizennajevning (en - to ss røres ut i litt vann eller ristes i et ristebeger), lar det koke i 6-7 min for å få ut melsmaken. Smak til med salt, pepper og evt andre krydder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...