Ranveig R Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Fann igjen ein p-pilleresept eg fekk i januar i fjor. Kan eg bruke den no eller er den ugyldig etter så lang tid? Nokon som veit?
Silja FullFres McQueen Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Den går ut etter ett år. Så den er nok ugyldig.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 P-pille resept er gyldig i 3 år, andre resepter gjelder i 1 år!
Mille** Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Ja det kan de. Står det ikke noe på den? Mener de ofte varer kun 1. år. Jeg bruker for tiden medisiner hvor resepten kun er gyldig i en uke.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Resepter har et års gyldighet.. Siden det er så kort tid siden, kan det jo hende du får bruke den. Vet ikke hvor streng de er på det...
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 1 år. Om det er ut måneden eller nøyaktig på datoen, vet jeg ikke.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Mulig dette har endret seg, jeg har ikke brukt p-piller siden 2005. Da var i alle fall ordningen slik at p-pillereseptene varte i 3 år!
Ranveig R Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2009 Ein kan finne ut mykje på nettet, www.apotek1.no skriv følgande: "Gyldighet av resepter Resepter er gyldige i 1 år fra utstedelsesdato, men bare for de legemidler og mengder som rekvirent har skrevet. P-pille resepter er gyldige i 3 år. For at en resept skal være gyldig må den inneholde følgende informasjon: Pasientnavn (dyreeiers navn), fødselsnummer og adresse legens underskrift, Id-nr, arbeidssted, stempel og telefonnummer og dato utstedt." Takk for hjelpa folkens )
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Hehe, jepp - som jeg trodde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå