Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Her er ungene ute å leker i barnehagen i 14 minusgrader. I dag hadde de skidag i 8 minusgrader (temp inni huskroken her hjemme). Mannen hadde glemt å spørre når de var ferdig så han kom å hentet kl 13 og det var da enda godt selvom de ikke var ferdig. Han kom hjem med ei hylende jente med føtter så kalde som de skulle vært puttet i fryseren. Jeg måtte sitte å varme henne med føttene mot magen min og hun gråt lenge. Trodde de kom til å avlyse i dag siden det var så kaldt. Var 16 minus når de reiste til bh. Lurer på hvor kaldt det må være før de holder ungene inne.
Ajam Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Det syns jeg var drøyt! Var 10 minus her i morges. Barna ble holdt inne i BH i dag. Er ikke noe gøy å gå ute å fryse..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Alle bhg som jeg har hørt om er det -10 grader som er grensa!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Godt det ikke bare er jeg som reagerer da. Må si jeg ble overrasket den dagen jeg kom og fant de ute i 14 minus og da sa ped.leder. at de tok en tur ut siden det hadde blitt mildere! 8 minus kan vel gå an, men ikke i skisko syns jeg.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 - 10 grader grense her.. I alle fall for de minste.. veit ikke hvordan det er for de større men regner med at det er det samme.
Piri Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Her er 15 grensa. Men er det 10 minus og vind, er de ikke ute. de er flinke å se ting an.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 hahah nej! her var det 18 minus når jeg leverte lille i barnehagen klokken 09 og de var sikkert ute til klokken var 15. hun går i naturbarnehage og de er sjeldent inne. hadde hun ikke gode nok sokker og sko på kanskje? Lille hadde blitt litt kald i dag med sorel sko og ullvang så de hadde satt på ekstra ullsokker utenpå og da var alt greit.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 skiskoa til lille er heldigvis supervarme. det er mine også.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 De minste barna (under 3 år) er inne hvis det er 12 kuldegrader. Eller 7-9 kulde men med litt vind. Var i ny bhg i dag og der tok de ikke ut de store ungene i det hele tatt, for det var så kalt ute..... men det var jo ikke kaldere enn 3 minus..... Den skjønnte jeg ikke helt, så i morgen kommer jeg til å spørre...... =)) (hvis de ikke skal ut)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 (er personalet som fryser vettu..ikke barna. hehe.)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Ja de går ikke ut hvis det er minus 10 eller mer.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2009 Sorel sko er jo noe annet en skisko da! Skiskoene er foret, kjøpte de som ble anbefalt på sporten og hun hadde på ullsokker. Det var tydeligvis ikke nok.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 2. februar 2009 #13 Skrevet 2. februar 2009 Ingen kuldegrense her. Vet de var inne en dag da det var orkan oppi her, greit å slippe og binde ungen fast i gjerdene slik at de ikke blåser avsted:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #14 Skrevet 2. februar 2009 javisst, men lille går som regel i skiskoene sine fra morgenen av uansett da. jeg vet faktisk ikke om hun kom hjem i skisko i dag da det ikke var jeg som hentet. regner med at de har gått masse på ski i dag. de går 2-4 km om dagen som regel.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2009 Det må være bra skisko, hvilket merke er det?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 det er ski-skoa til Frost. Tror ikke det er noe spes. med de. Har alltid ullvangsokk i da.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 2. februar 2009 Ok. Eldstejenta har frost her, minste har landsem. Syns de virker ganske likt foret egentlig.. Minste har janus ullsokker, eldste har ulvang. Kan ulvangsokkene være så mye bedre enn janus da?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. februar 2009 #18 Skrevet 2. februar 2009 vel er janus-sokken en blandingsokk? mange av disse Tec-skoene skal jo ha blandingsokk og ikke ren ull men jeg aner ikke hva skoene er laget eller foret med. :s
Elle melle deg fortelle Skrevet 2. februar 2009 #19 Skrevet 2. februar 2009 Hos oss er det -10 på de små og -15 på de store som er grensa..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå