Gjest Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Blir snart sprø av denne verken som kommer hver ettermiddag/kveld i perioder.Blir så sur og ekstremt sliten av det,får meg ikke til å ta tabletter for det....og ingenting annet hjelper. Sitter nå og ser Varg Veum mens det dunker i hodet,må snart komme meg iseng så når jeg våkner imårra er det borte:) Før det starter igjen på ettermiddagen:( Flere som har det sånn og/el som har noen tips??
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Uffda. Ikke bra. Har hørt at en del gravide plages med hodepine ja. Er det ikke ofte i forbindelse med høyt blodtrykk man får det? Ikke noe kjekt hvertfall. Jeg bruker forresten paracet ved behov altså. Det skal være helt greit i moderate mengder. Drikker du nok vann også? Ellers er formen bedre på kvalmeområdet? Jeg har ikke kasta opp siden søndag kveld (pusset tennene, nok til at kveldsen kom opp dessverre). ikke tatt tablett i dag:) juhu:) Håper oppksten er på vei bort:)
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Hei. Jeg har slitt med samme som deg, hodepine hver kveld/ettermiddag - det holdt på i 2 uker, deretter ble det hele dagen noen uker... Slitsomt. Snakket med jordmor som sa at det var mange gravide som slet med hodepine og anbefalte meg akupunktur. Det har jeg holdt på med i 3 uker nå og synes det hjelper. Har fortsatt hodepine til tider, men ikke hver dag og ikke så intens. Prøver å drikke mye vann og å gå litt turer da jeg synes frisk, kald luft lindrer, men det er akkurat der og da. Håper du finner noe som hjelper for deg.
Sweet Georgia Brown Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Har også problemer med hodepine. Kan ikke være grunnet høyt blodtrykk da jeg har ganske lavt (heldighvis!) men det er ganske kjipt. Prøver å legge meg å sove hvis jeg kan, det er det beste i alle fall for meg. Drikker masse vann og ungår paracet mest mulig.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har også begynt å få hodepine. Kommer snikende om ettermiddagen og om kvelden er jeg heøt gåen:/ Kan godt hende at det om å drikke rikelig vann hjelper! For i det siste har hodepinen være jævlig, og i det siste har jeg bare drukket noen glass bruk om kveldene. Får begynne å drikke litt saft uten sukker:-)
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 heisann.. jo,det kan komme sammen med høyt blodtrykk.Jeg hadde mye hodepine med førstemann og det var etter at blodtrykket forhøyet seg.Når jeg var hos legen sa hun at undertrykket var litt høyt men ikke noe å bekymre seg for. Ska snart til jordmor på kontroll så da skal jeg høre hva hun sier...,og måle på nytt.håper hvertfall ikke det har blitt høyt.. Er veldig god til å drikke vann men prøver å begrense det litt på kveldstid så jeg slipper springe på do hele natta Formen er ellers mye bedre.Kastet opp idag men da er det over ei uke siden sist og er heller ikke så trett lengre:)Har vært sykemeldt nesten 3 uker nå,men skal prøve meg på jobb igjen på mandag,føler meg god nok til det nå Hvordan går deg med deg da??
Neijasså... Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Hodepine ettermiddag og kveld her også (14 uker på vei). Den verste trøttheten og heldagskvalmen er på vei tilbake, men har altså fått hodepinen i stedet (har også lavt blodtrykk, forresten). Og kvalmen er fortsatt på plass på kveldstid. Jippi!
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Formen er grei her. Ikke tatt piller i dag. Ikke kasta opp siden søndags kveld. Ikke så mye annet å klage på. Har noen smerter på hofta, men de er ikke så ille. Og de forsvinner også av og til. Er ellers trøtt som før da. Syns det er så lenge til ul jeg nå bare. Vil enten kjenne liv eller ha ul snart. he he, utålmodig som vanlig.
♣ Christiane ♣ Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Dette har jeg også slitt med noen uker, men kjenner det er på vei tilbake nå. Til vanlig har jeg syklusbetont migrene, men nå har jeg jo ingen syklus lenger( thank god) så da fikk jeg en ny variant. Blir det for ille kan du ta paracet, eller noe som heter Fenazon koffein. Begge typer kan brukes av gravide, men skjønner hvis du ikke vil tylle i deg piller. For all del. For meg så hjelper det med litt massasje av rygg/nakke/skuldre selv om hodepinen er hormonell og ikke muskulær. En lang varm dusj er også godt. I tillegg kan du prøve en såkalt migrenestift eller kjøpe ren peppermynteolije og smøre litt på tinningene ellerpanna ettersom hvor det gjør vondt. Det kjøler ned og føles lindrende for en periode ihvertfall.
Fint_Lite Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Jeg spurte legen min om dette, for jeg får til tider hopdepine som gjerne sitter i 3 dager før den gir seg..Tar en paracet på dag to, og drikker store mengder med vann... Men legen min sa det at dersom hodepinen plutselig ble veldig intens skulle jeg ringe og få time, for det kunne vist nok være et fortegn på svangerskapsforgiftning....
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 har heldigvis ikke intens hodepine,men er dunkende og forferdelig irriterende.Og det er ikke hver dag,går i perioder.men det treffer ALLTID hvis jeg har planer på å ut på noe,sådet henger kanskje litt sammen med stress...
meg & to små vampyrer Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Men ta nå en paracet eller to da. De fenazon koffein er stappfulle av koffein forresten, så da bør du passe litt på mengden av koffein du inntar totalt. Siden vi er gravide og alt...
♣ Christiane ♣ Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Som meg & lille vampyr påpeker er det riktig å være forsiktig med koffeininntaket. Fenazon finnes i to utgaver, ta den svakeste og dropp kaffe i tillegg hvis du tar den. Jeg er livredd for å putte i meg noe skadelig selv ( har prøvd i 6 år å bli gravid og måtte ha mange prøverørsforsøk før vi fikk det til ) , men har måttet krype til korset et par ganger og ta en pille. Håper noen av rådene du fikk kan hjelpe deg. konstant hodepine er noe hærk. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå