Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har vært konstant tett i nesa siden jeg ble gravid. Har prøvd utallige saltvannssprayer utenhell. Og la være ta,klarer jeg ikke.Er totalt potte tett. Husker jeg var sist sv også. Så ja,jeg er nesespray avhengi. Flere??
erteposen + 4 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Ja, men ikke av otrivin. Orker ikke å bli avhengig av den:) Var tett i to år pga den. Bruker saltvann og nesehorn, og gjerne peppermynteolje i dampbad.
Dane Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jepp! Anbefaler å bruke barnespray. Trenger ikke voksenspray. Bruke gjerne saltvannspray samtidig for å "tynne ut" , men jeg håper det også beskytter slimhinnene litt... MAn blir avhengig, men f... heller... jeg klarer ikke å la være... FÅr ta den kampen når svangerskapet er over.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Ja,prøver og bruke barnesprayen.Funker den. men saltvann alene er bare oppskrytt. Ja,jeg tar også den kampen etter sv.Orker ikke dette oppå alle andre plager. men,sist var jeg faktisk ikke tett en dag etter fødselen.Merkelig;)
mammapusen Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Jeg er avhengig! Satser på at det bedrer seg etter fødselen!
Chiquita Bananas Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Uff ja - er nesten avhengig nå. Etter jeg ble forkjøla for 2 uker siden så har jeg slitt med tett nese. Men nå er det ikke så gale så jeg klarer meg med noen dråper en gang til dagen - dvs. kvelden er da jeg blir tett. Har dårlig samvittighet, men det er så ekkelt å ikke få puste.... Verste jeg vet er tett nese !!!!
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Er potta tett i nesa jeg også, holder på å klikke for å si det mildt!! Har prøvd saltvanntullet jeg også, det fører bare til at jeg renner enda mer og produserer mer snørr! Så JA jeg kan vel si at jeg er avhengig av nesespray jeg også... får ikke sove uten
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 JA! jeg har vært pottetett i nesa hver eneste natt i 8 mnd nå, gleder meg til å få tilbake luktesansen igjen etter fødselen. *LEI* Jeg bruker zymelin, og er totalavhengig selv også, får ikke sove uten, blir GAL!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 samme hær:( bruker barnespray otrivin nå.. bytter litt på merkene....
Fire småtroll Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Samme greia her, men om det er noen trøst sa legen på sykehuset at det var værre både for babyen i magen og ikke minst for meg at jeg skulle slite meg helt ut pga søvnmangel og pustevansker enn at jeg brukte nesespray i svangerskapet. Jeg har vært sånn alle mine svangerskap og jeg har brukt nesespray i 9 mnd alle gangene, men jeg har ikke blitt avhengig. En dag etter fødselen har nesen vært helt åpnen og jeg har ikke trengt nesespray mer!
Lykke X 4 Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Her er mine tips Prøvd Miwana plus med hypertont saltvann? Den har avsvellende effekt på slimhinnene i nesen. Den kan man bruke ofte, og så lenge man vil. Kan brukes av gravide også. Fungerte veldig fint på meg. Vanlig nesespray blir man lett avhengig av, bla. derfor man ikke skal bruke det lenge. Jeg må alltid avvenne nesen min etter bruk av vanlig nesespray. Da er jeg streng med meg selv over noen dager, og bruker saltvann eller sprayen jeg nevnte over. Så blir nesen etterhvert normal igjen. Første gang jeg var gravid var jeg mye tett, spes. på natten. Da brukte jeg nesestrips, noe som gjorde det litt lettere å puste med nesen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå