Gå til innhold

Så mange barn som brenner seg på ovnen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har dere ikke grind foran ovnen/peisen? Det er jo umulig å passe på barna hele tiden. Her tar vi med grinden tom når ungene reiser på besøk til besteforeldre. Er det slik at ungene skal lære på den harde måten? De minste kan ihvertfall ikke skjønne konsekvensene av å ta på ovnen. Stakkars små..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke grind foran ovenen MEN..

*Vi var sammen med barnet når vi fyrte, forlot henne aldri når det var varme i ovnen.

* Brukte mye tid på å si "huff, det er varmt!"

* Vi satt sammen med henne inntil ovnen slik at hun kjente at det er varmt.

Og hun har aldri brent seg:o)

Skrevet

Hysteri!!!!! Hvis ungen din tar på ovnen en gang så husker den det! Da er det bare å minne ungen på det neste gang hun/han nærmer seg.. og hun/han holder jo ikke på ovnen lenge, det er et millisekund fordi det gjør vondt.. pakker du inn barnet ditt i bobleplast når det er ute og leker også så det ikke skal slå seg og lære at å falle gjør vondt på den harde måten? klart du skal se etter ungene og prøve å forhindre sånne ting, men det er ikke døden om de brenner seg et kort sekund på en ovn..

Skrevet

Eneste som er litt dumt, er at små barn ikke har utvikla den refleksen enda. Så de vil ikke ta hånda bort om det er varmt, slik ett voksent menneske vil. Kanskje noe å tenke på... ?

Skrevet

Vi har peisgrind hjemme, men det er ikke den slags hos besteforeldrene, men der passes det nok desto mer på også, og de unngår å fyre på stua når ungene er der.

Skrevet

Vi har lært henne og holde seg unna alt av ovner, og hun har heller aldri brent seg på noen heller. Jeg lærte henne at vedovnen var farlig da vi var på hyttetur for første gang med henne. Tente opp, lot ovnen bli småvarm (ikke farlig varm, men litt ubehagelig varm), så da hun tok på den kjente hun med engang at dette var ubehagelig. Vi har også alltid vært veldig tydelig på at det er Auau! og det sitter som bare det. Når vi er hos mine foreldre har vi en grind foran, ikke fordi hun tar på ovnen men fordi vi er litt redde for at hun skal snuble på den siden den er litt stygg sånn sett.

Det er helt utrolig hva barn kan lære, men selvfølgelig satser da ikke liv og helse av den grunn. Men hun veit veldig godt at ovner er varme og farlige og holder seg alltid langt unna ovner selv om vi er på besøk på fremmede steder også.

Skrevet

Har ikke grind forran peisen, ikke planer om å skaffe det heller.

Hatt ett uhell, men det hadde blitt uhell selv om det hadde vært en grind der vil jeg tro.

Men jeg har lært de opp fra de var små, ingen fingre som har vært interessert i ovnen, de har hatt stor respekt for den. De har passet på oss voksne når vi har skulle legge i ovnen osv.

Vi har en ovn på hytta det ikke går å sette grind forran, eller det går men da kommer man seg ikke ut av stuen uten å gå ut stuevinduet.

Har hatt flere veninner med små barn som har brent seg, men det er på oljeovner og panelovner. Flere av de har hatt grind forran peisen, men ikke disse. Som de selv sa, så tenkte de ikke over at disse kunne være vel så farlige som en peis. Små nyskjerrige barnehender kommer inn der det er varmest.

Skrevet

Du som mener det er hysteri. Du har tydeligvis ikke lest innlegget som har vært på skravle om barn med 1. og 2. grads forbrenning på håndflatene etter at de har vært på ovnen/peisen!?

HI

Skrevet

Her er det grind foran peisen. Synes ikke 1-2-3 gradsforbrenning er en smart måte å lære barna noe på. Har som dere andre lært henne opp at ovner, peiser, komfyrer osv er hete og at hun må holde seg unna de, siden det er mange andre plasser som ikke har beskyttelse. Men et uhell skjer så fort. Så her hjemme gjør vi hva vi kan for å forhindre skader som kan få fatale følger.

Skrevet

Reflekser er man vel født med? Har aldri hørt om noen som har utviklet reflekser

Skrevet

hos mine foreldre har det aldri vært peisgrind, og ingen av oss unga eller barna våres har brent seg på ovnen. Min nevø var veldig nysgjerrig på Jøtul en periode, men min mor holdt hånden hans ved siden av ovnen så han kjente at det var varmt og ubehagelig, og da ga han seg. Aldri brent seg;)

Men jeg syns ikke det er dumt å ha peisgrind, det er som andre fort gjort at uhellet er ute, men man trenger det ikke heller, med mindre man har et barn som alltid skal være bortpå jøtul;)

Skrevet

hysetri her.. nei, jeg har ikke lest det innlegget, men jeg mener fortsatt at det er mulig å avverge slike situasjoner uten utstyr over hele huset. Enig med de som lar ungene ta på ovnene når den er småvarm og lære de at det er auau eller uffuff å ta på..

har heller aldri vært borti barn som har rørt en varm ovn og ikke trekt seg unna ganske fort. brent barn skyr ilden.. for å ta den helt bokstavelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...