Gjest Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Bryr du deg om hva du handler? Eller hvor du handler det? Eller kanskje aller viktigst, hvor kommer det fra og hvordan har det blitt til produktet jeg kjøper i dag?! Her er en del av grunnen til at jeg spør; http://www.dagbladet.no/2009/02/02/nyheter/utenriks/dyremishandling/sverige/ungarn/4645511 / Eller hva med Fairtrade, velger du det dersom det er en mulighet? Og ull, prøver du å styre unna klær med ull fra sauser som har vært utsatt for mulesing? Kjøper du klær fra land hvor barnearbeid er utbredt uten å sjekke om kjeden/merkevaren benytter barnearbeid? Kort og greit, bryr du deg om hva du egentlig betaler for?
Gjest -<<- Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Ja. Men jeg er langt mer opptatt av menneskers rettigheter enn dyrs rettigheter. Og jeg er ikke nødvendigvis motstander av barnearbeid.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jeg må nok ærlig innrømme at jeg ikke sjekker slikt, nei.
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Barnearbeid har sine fordeler og alternativene for barna er helt klart ikke noe bedre i de fleste land hvor det forekommer.
KarpeDiem Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 jeg kjøper ikke varer som kommer fra Israel, det er vel det eneste jeg sjekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå