Gå til innhold

Lov eller ikke lov


Gleder meg til høstbarn!!!!

Anbefalte innlegg

Men jeg bare lurer.. Er det sånn at ingen gravide lenger tar en sigarett eller ett glass rødvin? Jeg har kuttet alt, men noen sier at et lite glass ikke skader.. En sjelden gang? Alle drakk jo et lite glass før... Huff, nå føler jeg meg nesten litt bad. Er det verdt det? De sier jo vi nå bare skal slappe av å ta det helt med ro..å kjener at jeg hadde vært litt roligere med pittelitt vin

 

-HUFF-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heeeeelt enig i at det hadde vært utrolig godt med et lite glass vin! Men jeg tør bare ikke... Alt jeg har lest, sier at en ikke vet noen nedre grense for hvor lite alkohol som kan være skadelig.

 

Skaden vil jo uansett ikke vises som noe syndrom eller stor skade ved lite alkoholinntak, men "kun" som muligens litt dårligere konsentrasjon, kanskje litt vanskeligere for å lære å lese, eller snakker bittelitt seinere enn andre barn. Kan jeg unngå noe av dette for barnet mitt, gjør jeg det.

 

Derfor kommer jeg ikke til å drikke alkohol før i september! :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg smaker det vondt, hadde en øl et par dager før jeg testet positivt og det smakte bare alkohol, uæh! Så da er saken grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kutta alkohol for snart 8 år siden, så det er heldigvis ikke noe problem for meg. Men jeg vet at venninner av meg som har fått barn tidligere har tatt seg ett lite glass i ny og ne og barna er helt ok.

Mamma drakk også litt under svangerskapet med meg og søsteren min(for 28 og 36 år siden vel og merke), og vi har ikek hatt noen "skade2 av det noen av oss hvertfall. Både snakket og utviklet oss tidligere enn de andre i barnehagen begge to i følge mamma hvertfall...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre en gang at man har valgt å si totalforbud for man vet ikke helt. Dessuten er det for noen litt for lett å ta glass nr to når man sitter der med det ene glasset.

 

Men har jo lest nylig at selv et lite glass kan skade... Jeg vet ikke...

 

Jeg velger å ikke ta noe.

 

Jeg har alltid tenkt at røyk er verre enn et glass rødvin. De anbefaler jo rødvin mo\t hjerteinfarkt - altså; blodet flyter bedre. Med røyk trekker årene seg sammen - dårligere blodgjennomstrømning.

 

Men det er mine tanker! Ikke stol på dem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...