Gå til innhold

Spørsmål om paralgin forte/pinex forte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere sier at voksne kan bli helt slått ut om de tar alt fra en halv til en hel paralgin eller pinex... Om de ikke er vant til det..

Vel, jeg tok to ibux og to paralgin forte en dag fordi jeg hadde så vondt... Hvorfor merket jeg det ikke i det hele tatt nesten da? Bare at smerten gikk litt bort...? Når jeg ikke er vant til å bruke det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har brukt mye smertestillende opp igjennom så er man mer "motstandsdyktig" for å si det på den måten. Og kroppsmasse har vel litt å si kanskje.

Jeg har fått Pinex forte for hodepinen min og jeg blir helt svingstang av to stk. Akkurat passe svingstang og hodepinen går bort. Ikke pokker om jeg hadde turt å kjøre bil etter det. Min samboer som er større enn meg kan helt fint ta to uten å merke en døyt annet enn at det tar vekk smertene.

Skrevet

leste en artikkel en gang om at det ikke er alle som blir dopa av paralgin forte. jeg merker ikke stor forskjell på det og paracet, og det samme sier min far. det er ikke mange ganger jeg har tatt paralgin forte. pinex forte derimot, blir jeg veldig dopa av....

Skrevet

Det er ikke bare paracetamol i paralgin forte, men også kodein.

En kan ikke sammenligne alltid.

Og selv om du ikke blir slått ut, så kan andre bli det. En reagerer ulikt.

Skrevet

Mora mi blir susete etter en, faren min kjenner ikke effekt av den i det hele tatt. Han må ta andre tabletter for at smerten skal gå bort.

Skrevet

Hehe, amatører!

Det er kodein i både pinex og paralgin FORTE. Og det er mange personer hvor kodein har ingen effekt, en må da gjerne ha morfin, oxycodon eller andre stoffer.

Så derfor kan det være at noen blir susen og andre ikke. Men det har jo mye med kroppsvekt og gjøre også da, størrelse osv. En som er 180cm høy og 80 kg kan nok ta 4 på engang og ikke føle seg no surr, mens ei på 156cm og 45 kg blir pling i bolla av 1. Er for mye som varierer inn dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...