Gå til innhold

Hvilke middager (halv/helfabrikata) savner dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erofte tråder om snop og sånt, men hva med middager, sauser osv? Er vel ikke bare jeg som savner noen her? Lager mye mat fra bunnen av, men noen ganger er Toro ol en god venn å ha ;-)

Noe jeg savner dypt er en rett de hadde for mange år siden som het "Mac' n Cheese", det var en frossenvare som lå i en liten aliminumsform og måtte stå en evighet i ovnen, men du verden så god den ble! Synes jeg da, og var tydeligvis en av få som likte den siden den forsvant ut av produksjon. Leter fortsatt etter den i ny og ne, men etter ca 8-9 år må jeg vel bare innse at den er borte vekk for godt :-(

Eller er det noen sauser som jeg savner veldig. En som het noe sånt som "kremet soppsaus fra Normandie" og en som het "curry saus", var til kylling, var så nydelig mild og god. Den soppsausen brukte jeg i en kylling, sopp og brokkoligrateng, men nå kan jeg ikke lage den mer, blir bare ikke det samme uten...

Nå er jeg bekymret for at Tortellini skal gå ut av produksjon, sånne som er tørket/tørre og er i en blå ganske liten pakk/pose, men som eser veldig ut når de kokes og smaker knallgodt. Er nesten ingen butikker som har dem lenger, håååååper de ikke forsvinner!!!

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indonesisk kylling med appelsinsaus (toro)

Nanbrødmix (møllerens)

Ellers har jeg et inntrykk av at alt jeg liker blir borte fra hyllene.

Skrevet

Tung i ramen nudler med rekesmak

Skrevet

Toro Indonesisk kylling i appelsinsaus

Knorr Burritos

Det er greit nok å lage det fra bunnen av, men de pakkene var så lettvinte :)

Skrevet

Den pakken med fajitas som fantes for 6-7 år siden! Nam-nam!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hehe... Kebab Meny, var pitabrød, kjøtt med krydder i og saus i fryse pakker, lurer på om det var Stabburet.

Var veldig enkelt og godt å lage til en kveld, litt salat, løk og mais så var retten komplett.

Ikke sett dem på noen år nå...

Skrevet

Mia frossenpizza med røkt kylling, bbqsaus og cherrytomater tror jeg det var. Den var så god! Finner den ikke igjen når jeg er på Norgesbesøk, snufs.

Skrevet

Eneste jeg kommer på at jeg savner er en tubeost fra Kavli som het Mexicana eller noe i den duren

Skrevet

Ja. Og Cajun.. de var gode!

Skrevet

åååå, jeg også savner den Mia-pizzaen!! den var utrolig god :) finnes nok ikke lenger, nei :(

Skrevet

Enig i den kylling-pizzaen, den var god!

Savner også et uncle bens glass. Husker ikke hva den hetter men vi hadde den over kjøttdeig ogspiste med ris. Kjempe god. Har prøvd noen av de nye glassene med de er ikke gode:(

Skrevet

Er ikke en matrett, men et krydder -

Hot`n Beauty fra SantaMaria (mener det var derfra )

Laget en kanongod rett med kjøttdeig, macaroni, bernaisesaus og dette krydderet... Prøvde å sende de en mail, og håpet på at de skulle sende meg noe om de hadde litt rester.. men nei, fikk bare en småsur mail tilbake,,,

Skrevet

Den første Mia-pizzaen. Den med BBQ-kylling, cherrytomater og mozzarella. (Samme som er nevnt over her)

Fatter ikke hvorfor den ble erstattet med de andre grusomme Mia-pizzaene!! Savner den VELDIG! :(

Skrevet

Signerer på Ugl@ sin jeg. Den kebab pakken fra stabburet var knall god, og lettvint å lage til kveldskos....

Vil ha den tilbake jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...