Gå til innhold

Uffda, nå gjorde jeg noe dumt tror jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er stor i forhold til alderen sin, god og rund.. og selvfølgelig verdens nydeligste :) I mange måneder har bekjente og tilfeldige kommentert hvor diger, tykk, feit og svær han er, noe som selvfølgelig sårer veldig. Vi er klar over at han er en stor baby, men herregud.. han er jo en BABY! :,( Spesielt en kompis av sambo er ivrig på å kommentere størrelsen hans.. det har ikke vært et eneste møte med han hvor han ikke har sagt noe. Og istad spurte han meg på facebook, etter en liten samtale frem og tilbake "har **** blitt noe tykkere siden sist eller?" Da sprakk det for meg, og jeg skrev tilbake - "har du?" Angret med en gang, og skrev tilbake - "han er ingenting annet enn perfekt". Huff, angrer skikkelig.. det er jo en god venn av sambo, og vil ikke komme på kant med han :( Men faen da, er det rart jeg blir lei??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ikke ta det som noe annet enn komplimenter da! Jeg syns gode runde bebbiser er utrooolig søtt, og når jeg kommenterer det mener jeg det positivt.

Skrevet

Ja, jeg også syns de er såå gode! Men da snur jeg på kommentarene mine - sier feks : "så stor og fin han har blitt siden sist!" Istedet for : "oj, har han blitt enda tjukkere??" Du skjønner hva jeg mener? :) Hater at det blir gjort morsomheter om barnet mitt :(

HI

Skrevet

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme HI. Det spørs jo selvfølgelig hvordan folk sier det, men man får nok en eller anna gang. Syns ikke det var så dumt det du skrev til han. Han skjønte nok nå at du ikke liker han kommenterer det hele tiden. Og neste gang dere møtes så har han nok glemt det:)

Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe dumt!!

Greit å få satt på plass disse som tilsynelatende ikke eier folkeskikk!

Skrevet

Nei, en sånn kommentar må han tåle, siden han er typen til å slenge sånne kommentarer selv, ikke var det du skrev ille heller!

De fleste mener det nok positivt, bare mange klønete og "morsomme" måter å kommentere det på!

Det at en baby er stor og rund er jo bare koselig, og det forsvinner fort når aktivitetsnivået blir høyere.

Jeg hadde en ekstremt stor baby i familien, nå er han høy og tynn :)

Skrevet

jeg syntes også runde babyer er herlige, har ikke så runde unger selv men alltid vært en av dem som kommenterer om babyer er gode og runde, og da er det utelukkende et kompliment fra min side!

ang hva du svrte han på facebook, det var da ikke så ille, bare en liten spydig kommentar eller spøk.. han forsto kanskje ikke at du var sint engang, det er jo ikke så lett å se på en melding..

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord :) Får håpe han ikke ble sur.. han er en ganske kraftig mann selv, så det kan dessverre hende han tok det veldig negativt. Men han er en blid og morsom fyr, så får håpe han tok det med et smil :) Fikk bare "hmm :)" tilbake fra han..

Det er også lov å håpe at han tok hintet og slutter å slenge kommentarer, men jeg har hintet før uten at det har hjupet. Får bare bite sammen tennene når folk sier noe, akkurat som jeg har gjort til nå.. og heller sitte igjen med vondter i hjertet selv :) Vet at det ikke betyr noe hva andre syns, men det gjør vondt å høre andre le av ungen sin likevel..

Hi

Skrevet

har ogsså en stor baby, og jeg kommer alle i forkjøpet, merker jeg, og kommenterer vekta hennes før noen har sagt noe som helst..Litt teit egentlig, for jeg er bare stolt av henne og hun er jo verdens deiligste jente..;-/

Skjønner godt at du blir irritert, særlig hvis det er dit første barn,da er man mer var for slike kommentarer. men hev deg over det!! Han er sikkert en deilig blubbas;-)

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme, og hater meg selv for at jeg gjør det! Det er kjempeteit, men det er jo for å forsvare oss selv mot kommentarene.. føles ikke så vondt når de ikke rekker å si det. Men føler meg fæl etterpå likevel :(

Det er mitt første barn ja, og jeg er nok litt sensitiv når det gjelder han.. men det har blitt MYE kommentarer, og de sårer veldig. Virker som det er en konkurranse blitt ut av hvor mye han legger på seg til neste kontroll på helsestasjon. Det første folk spør om er hvor mye han nå veier :( Ikke om utviklingen generelt..

Vi har herlige gode og runde unger, det er det ingen tvil om :) Samme F med alle som ikke klarer å se det!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...