Gå til innhold

Han slår så innmari..samme som skravle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker da seff om sønnen min,ikke en eventuell mann..hehe...om noen skulle trodd det..

Men han slår meg hele tiden,jeg sier nei men han ler meg bare rett i tryne...og jo mer jeg kjefter jo hardere ler han..

Og det ender opp med at jeg ikke klarer å holde maska og ler av han..

Jeg skjønner jo at han umulig tar meg på alvor når jeg begynner å le selv,men det skjer ikke hele tiden..

Jeg klarer å holde meg ,men han slutter ikke...han trenger ikke le heller men han bare fortsetter..

Skal jeg ignorere dette eller kjefte på han..?

Skriker ikke,er ikke det jeg mener med kjefting...snakker alvorlig med sinte øyne ,og sier hardt nei...

Han VET han ikke har lov....

Er så frustrerende...

Han er forresten 2 år om 2 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kommet litt lenger nå - gutten vår slår ikke så ofte, og ler aldri lenger. Han slår når han blir sint e.l. (av og til ser han bare etter reaksjoner)

Jeg har prøvd alt mulig, så hva som virkelig funka, vet jeg ikke :) men det er jo så klart en fordel å være konsekvent - selv om jeg forstår det der vanskelig å holde seg om han holder på å le seg i hjel! :)

Uansett. Et klart og tydelig NEI, ikke slå! Og så forklare at det blir vondt o.s.v. Nå flytter jeg han rett og slett om han slår. Jeg plukker han opp og setter han ned et annet sted. Samtidig forklarer jeg at han ikke får slå o.s.v.

Gutten vår er 20 mnd.

Skrevet

Jenta vår hadde en sånn periode for ikke så lenge siden. Hun slo,beit og kleip. Verst var det i barnehagen,da beit og kleipt hun en del de mindre barna,slo meg en del å og brøvde å bite meg.

Virket som hun gjordet det for å hevde seg selv og for å få oppmerksomhet.

Vi begynte med å si "Nei,dette er ikke lov" og sette henne i en "skammekrok",i bhg satte de henne på tripptrappstol. Så gikk vi bort og forklarte at dette ikke var lov og at det var vondt før hun fikk gå igjen.

Hos henne pågikk dette i ca 2 mnd før hun sluttet,men vi bruker samme metode om hun gjør det igjen.

Tror alle barn må igjenom en sånn "periode" Kan kanskje hjelpe å sette ham i en "skammekrok".

Det vil sikkert gi seg etterhvert,bare vær konsekvent og si at det ikke er lov.

Hun bli 2år i mars. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...