Askepott & lillemusmei Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Da jeg fikk førstemann på SUS for et par år siden fortalte en av barnelegene at grunnen til at de ønsker at babyene kun skal ha på seg en enkel sykehustrøye er at det skal gå kjempefort å få av dem klærne hvis de får symptomer som gjør at de må undersøkes i en fei. De tenker spesielt på hjertefeil som viser seg i løpet av de første par døgnene. Dette er jo kjempesjelden, og jeg skriver det ikke for å skremme noen, men det er grunnen til den enkle påkledningen.
83nina Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg fikk ikke noen slik beskjed, bare positive tilbakemeldinger på klærne jeg hadde med til tulla;) Men høres jo egentlig fornuftig ut det du sier... Tar nok allikevel med egne klær jeg;)
FruMamma med nr 2 Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Det fikk ikke jeg beskjed om heller. Der vi fødte førstemann, så man helst at vi hadde med klær selv. Så innmari lang tid tar det jo ikke å ta av body/genser/sparkebukse.
mammaen til 2+1 Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Fikk ikke beskjed om dette da jeg fødte nettopp... de syns det var koselig med egene klær... og omslagsskjortene de brukte der... som var to trøyer oppå hverandre en knyttet fremme og en bak tar ganske langt tid å tukle babyen utav.. mye lengre tid en å kneppe opp en body. Samtidig som de kan vel klippe opp klærne dersom de må så fort av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå