Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 ser ut som jeg blir alene med mine tre barn på 4 og 3 år og 7 mnd.. noen som kan gi meg noen oppmuntrende ord?
PAVEEL Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 heisann, jeg er alene med 3. en som blir 5 i mars, en som blir 3 i aug og ei på 3 mnder. det er travelt, men vi koser oss likevel:-) og man har det bedre alene sammen med ungene enn i et samliv med en mann der det bare er negativitet. og når man er mamma så har man i tillegg blitt superkvinne så vi gjør det vi må for ungene våre:-) om det er noe du lurer på så bare skriv her el send meg en pm:-) god klem!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jada,jeg ble alene med tvillinger på 1,5år,og en på 8. Alt går,og det var en lettelse å bli alene når forholdet var så dårlig. Men det er selvsagt hektisk,og det er greit å ikke ha for mange forventninger om mye egentid på kvelder og slikt;) Hvis ikke man da har veldig ivrige besteforeldre eller faren har barna mye da. Det lønner seg ihvertfall VELDIG å samarbeide så godt som mulig med barnefaren om alt som har med barna å gjøre,det er fryktelig vondt når kommunikasjonen svikter der,for alle parter. Det er en bra investering:) Ellers er struktur i hverdagen greit å holde på,og det å sørge for regelmessig egentid,hvor du gjør noe du liker som gir deg energi. Hvis du klarer å være mest mulig tilstede når du er med barna,så får du også så utrolig mye igjen,så bare husk hvor heldig du er som får ha barna boende hos deg:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Godt å høra at det går grei med dere, er vant til å ha mye av ansvaret alene så er ikke så bekymret for det rent praktisk.. men er så fryktelig redd for å føle meg ensom.. og å aldri finne meg noen ny mann, jeg her jo 3 barn og står sikkert ikke øverst å ønskelista til de fleste menn av den grunn.. Det er mannen min som vi skilles, men jeg tenker at siden vi har hatt det bra tildligere må vi jo klare å finne tilbake noe av det? For barnas skyld iallfall.. er jeg helt på jordet eller? mener jo ikke at vi skal være sammen hvis vi ikke har det bra, men syntes han har gitt opp for lett.. Huff ikke lett det her.. Elsker barna mine da og er veldig glad for at han ikke ønsker 50/50.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 jeg lurer på om dine barns far betaler barenbidrag? det må jo bil veldig mye hver mnd eller? ellers har jeg regnet helt feil på bidragsveiledern.. siden jeg må bytte jobb om jeg blir alene kommer jeg til å tjene endel mindre enn BF... men han kommer jo ikke akkurat til å sitte igjen med mye penger hver mnd han heller.. huff, syntes det ser så håpløst ut økonomisk å skille seg med så mange barn jeg...?
Singelmamma og banden Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er alene med 3 barn som nå er 8 år, snart 5 år og snart 2 år (gud, tida flyr!!!!) Jeg har tre fedre på de og null avlastning på de to yngste, og rent praktisk vil jeg si at det går veldig greit. Nå har jeg funnet min store kjærlighet (på tross av at jeg har tre barn), møtte han da jeg var på overtid med yngste, og vi ble sammen ett år senere. Vi skal flytte sammen permanent nå 1 mars, vi har planer om å gifte oss neste år, og for tiden prøver vi også å bli gravide, så ja, det kan godt tenkes du finner en ny mann selv om du har tre barn alene. Min har tatt sjansen selv om de to yngste er hos oss hele tiden, og yngste ser på ham som pappa. Ho på snart 5 vet han ikke er det, og er litt mer tilbakeholden der. Og ellers vil jeg si at den tyngste perioden er ikke når man er alene, men i overgangene, dvs når man blir alene og skal venne seg til en ny hverdag, og når man har funnet en ny, før man får flyttet sammen, sånn av rent praktiske årsaker. Etterhvert glir man inn i rutiner, og da går hverdagen også lettere :-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Dytter litt jeg for å få svar på det med barnebidrag... HI
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 nå var jeg alene med 2 barn da. Men har nå fått nr 3 med en annen mann, som da er sjømann og vekke 5 uker hjemme 5 uker osv. Så jeg er mye alene med 3 barn kan du si Så det går iallefall veldig fint for min del. Gikk veldig bra da jeg var alenemor til 2 også. Men ang barnebidrag så finner du bidragskalkulator på NAV sine sider. Du regner ut en og en unge. så legger du samme de tre summene. Og så må du sette inn hvor mange dager pr mnd han har samvær med de. Da finner du ut sånn ca hva bidraget blir
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 samme annonym her Dere kan også bli enig dere i mellom hva han skal bet. privat avtale
1mor3barn&1000ideer Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Jepp, har vært det nå i et halvt år. De er 1,3 og 5 år. Det går faktisk veldig fint, selv om jeg aldri har fri da barnefar er i utlandet. Det har vært triste tider, særlig da vi tok avgjørelsen, og jeg ble helt alene uten hjelp fra noen. Men en venner seg til alt, og jeg er kjempeglad for at det finnes barnehager!!! Har heldigvis noen unge jenter som kan sitte barnevakt av og til, og venner som kommer på besøk. Det går så fint så, bare vent. Du finner deg nok en mann igjen, vi må jo bare se positivt på ting. Våren nærmer seg, og da blir alt lysere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå