Gå til innhold

Til dere som skal føde på SUS (nyttige tips)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fødte på tirsdag og hadde tre netter på sykehushotellet der.

Var utrolig kos å ha dobbeltrom, og det ble en koselig opplevelse..

Tenkte jeg skulle komme med noen tips som jeg skulle ønsker jeg viste før jeg kom.

Ta med ammeinnegg..!! Og en skikkelig brystvortekrem..

Jeg syns det var kjekt å ha med egne stelleting til babyen, en har jo stellebord på rommet og får bleier og vaskeklut. Men det var koselig å ha stellebagen der med babyen sine ting. Sykehus klærne var ikke så mye å skrøyte av.. en får noen hvite omslagstrøyer.. ikke bukse eller strømper..

Syns det var kjempestas å ha egne klær..=)

Noen syns sikkert det er litt stress å ha med ting til babyen.. jeg syns det var kjempestas å ha babyens egne ting på hotellet.. fikk jo masse besøk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips:)

Jeg skal også føde på SUS.

Lurer på noen ting. Når fikk dere reservere rom på hotellet? Må mannen gjøre dette så forrt barnet er ute (har hørt noe om det)

Jeg har valgt fødeavdeling, kan jeg likevell ha ønske om å føde i badekar?

Hvor mye betaler mannen for å sove på hotellet?

Kan jeg be om hvor mye hjelp jeg vil når jeg er på hotellet?

Skrevet

Var ei JM som reserverte rom for oss på hotellet når vi fødte.. vi viste ikke om at hun gjorde dette en gang.. =) Men hun var sikkert supersnill.. så det kan være lurt å si det når du kommer.

Ja de har badekar på fødeavdelingen og.. kan være greit å si ifra om det når du er på innskrivning.. eller når du ringer inn for å si at fødselen er i gang at du vil ha badekar... så kan de reservere til deg kansje.

Det koster ca 500 pr natt med fullpensjon og 250 pr natt med bare frokost.

Er kjempegod mat i resturanten!!!

Det er et vaktrom med Jormødre og barnepleiere i enden på gangen.

Du kan stikke ned dit når du vil.. eller ringe dem fra rommet når som helst.

Det er alltid en barnepleier og ei JM som har ansvaret for deg og babyen.

Skrevet

Det kan umulig være meningen at far skal reservere! Tar det for gitt at dette blir fikset av personalet på føden.

På innskriving spør de om spesielle ønsker, si ifra om badekar da, så har de det i journalen din når du kommer.

Enlitenstjerne:hvordan er temperaturen på barselhotellet? Må man pakke ullsokker eller er singlett mer passende?

Skrevet

Er ganske varmt.. spesielt på rommene... greit å ha en genser når en skal ned i resturanten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...