Trollunn Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg lurer nå på om det er så lurt å gjøre seg avhengig av ammepute jeg da. Hvis man ikke lærer seg god teknikk uten slik pute, så må man jo drasse på denne ammeputa rundt omkring overalt- og da ser jeg for meg at det å amme plutselig ikke blir så lettvindt likevel... Hva tenker dere???
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hm, så langt har jeg ikke tenkt. Men med forrige snuppa syns jeg ammeputa bare var i veien da jeg forsøkte med den på sykehuset. Var greiere med en liten babydyne, vanlig pute eller no sånt. Så jeg har ikke planer om noen ammepute denne gangen heller gitt! Og som du sier, det må jo være kjedelig å bli "avhengig" av den...
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jeg brukte slik mens jenta mi var lita,syntes det var mye behagligere enn med puter eller annet.. Hadde ingen spesielle startvansker,men syntes rett og slett det var mye mer avslappende og lettvindt med ammeputa. Dro den ikke med meg på kafe eller besøk,men brukte den mye! Skal ha den med på barsel denne gangen=)
petiteM's Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes ammepute var helt fantastisk! Har også lånt den bort til venninner da jeg ikke hadda bruk for den selv. Ikke noe avhengighetsforhold - bare mye enklere å legge babyen til rette uten å overbelaste skuldrene og sitte i ubekvemme stillinger. Mest praktisk når babyen er så liten at den må holdes litt høyt for å få tak på puppen:-)
ingrid73 Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Jeg brukte vel ammeputen min et par ganger sist, men synes ikke det var behagelig i det hele tatt. Mye bedre med en liten pute eller dyne. Denne gangen blir puten liggende på loftet...
NurseBetty Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Du kan jo bruke en ammepute for bedre komfort og avlastning rygg/nakke/armer når du er hjemme, og så holde baby "manuelt" når dere er ute. Kan ikke helt se noen motsetninger her. Jeg tror ikke du vil oppleve at ammeputa gjør deg avhengig slik du frykter. Jeg har ammet 3 barn, synes det er topp å bruke ammeputa hjemme i sofaen men kan fint holde baby på armen og amme mens jeg lager middag - for å sette det på spissen. God ammeteknikk må du få hjelp til å lære skikkelig på sykehuset hvis du er førstegangs. Det handler mest om at baby får et godt og effektivt sugetak, deretter at du får hjelp til å slappe i ammeposisjonen slik at melka kan flyte lettere. Mange synes det er fint å ligge på siden i starten. En ammepute, eller provisorisk oppbygning av andre puter er nødvendig for de fleste førstegangsammere når de ikke ligger. Etterhvert som du selv og baby blir mer rutinert vil du oppdage at du kan amme i de fleste posisjoner og stillinger.
birrisj05.02.09 Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Jeg gidder ikke kjøpe ammepute. Men er jo bare å bygge opp med puter om jeg finner ut at det er best.
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Kjøpte en brukt til 100 kr. Den var deilig, for jeg merket at jeg slappet bedre av i skuldrene og i armene. Er tungt nok å holde, løfte, bære på en liten en. Du drasser den jo ikke med deg over alt akkurat... Alt er tilvenning, og du burde lære deg å amme i forskjellige stillinger. Det kom naturlig.... Dessuten lå den stabilt, istede for 2-3 puter som sklei rundt omkring... Synes jeg :-)
kismet Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Jeg brukte ammeputen sist ganske mye, hadde keisersnitt og da hjalp det veldig som støtte å bruke den. Slappet mye bedre av i nakke og skuldre og fikk ikke den lute holdningen. Men når jeg var på kafe ol var det greitt med vogndynen.
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Brukte ammeputen veldig mye sist og har allerede kjøpt en denne gangen men selvfølgelig bare til hjemmebruk;) Det lille nurket veier ikke mye men man kan bli sliten av ammestillingen uansett, puten forebygger dette;) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå