Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg var på 5 måneders kontroll i dag og som vanlig gikk jeg gråtende ut. Hun mente at han ikke hadde nok motstand i beina. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre det. Det er ikke førstegang, det har vært noe forskjellig alle gangene. Jeg ringte å bestillte time til motorisk vurdering på volvat til uken, sånn at jeg kan få et klart svar om det er noe galt med gutten min og hva jeg kan gjøre fremover. Ingen andre har reagert. Tror ikke jeg vil til hs mere. Kanskje jeg bare kan gå til lege? Noen tips, trøst?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Men hvis hs mener at noe er galt, blir du ikke da henvist videre til barnelege? du kan selvsagt også bytte helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Du får henvisning til barnelege og trenger ikke å gå veien om volvat. Det er jo kjipt å få dårlig tilbakemelding, men jeg kan ikke helt tro at hs gjør det for å være kjip heller. Gå til legen din og få en ny vurdering, evnt. henvisning. Du kan bytte helsesøster om du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Jeg syntes du gjør rett, HI. Gå å få en skikkelig vurdering av en barnelege. Jeg har forlengst sluttet å gå til helsesøster når jeg ikke skal ha vaksiner. Har du forresten sett det skrekkelige skjemaet man skal fylle ut i forbindelse med 6 månederskontroll?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 jeg har aldri fylt ut noe skjema så det må være forskjellig fra hs til hs
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Det er helt valgfritt å gå til helsesøster. Jeg går ikke med noen av mine. Tar en tur til legen om det trengs i stede.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Det er helt frivillig å gå til hs .Gå heller til fastlegen din .
MathildeC Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Uten å vite noe om situasjonen din og gutten din, synes jeg det høres rart ut. Min jente hadde null motstand i beina til hun var 9 mnd og min hs var ikke bekymret. Jenta mi var sen med å krabbe og gå men gikk ved 16 mnd og er 100% frisk og rask på alle måter..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Hi her igjen. Jeg er et menneske som altid har strebet veldig hardt for å få til ting. Jeg har blitt presset veldig hardt fra jeg var liten. Og har fått gode resultater. Men jeg vil ikke at barnet mitt skal oppleve dette. Han virker helt normal på alle, så jeg skjønner ikke helt hvorfor. Og i tillegg blir jeg jo redd hver gang, for jeg vil jo at barnet mitt skal være normalt. Og derfor ønsker jeg faktisk en ekspert til å se på han. Samtidig så tåler jeg ikke å få så mye kritikk på han annen hver måned. Jeg tror jeg følger rådet og slutter å gå til HS.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Sikker på at det du selv har opplevd gjør at du er i overkant hårsår? Er førskolelærer og vet at det kan være forferdelig å høre at noe ikke er som det skal være, og at mange maximerer ting vi sier om barnet deres som ikke er så farlig. Om en toåring ligger litt bak motorisk og foreldrene lurer, så må jeg jo si det. Det betyr ikke at barnet ikke vil ta igjen jevnaldrende eller at jeg er bekymret.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Kanskje jeg er for hårsår. Men jeg er meg og jeg skjønner ikke poenget med å gi kritikk om kritikken ikke er konstruktiv. Jeg skjønner heller ikke grunnen til å problimatiskere mennesker som er i folk flest sine øyne helt normale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå