Gå til innhold

Bryllupsreise til New YorK??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært i New York, så trenger masse tips.

Til både overnatting,shopping,serverdigheter,spiseplasser etc.

Er i fra torsdag til søndag, så vi får nok ikke med oss alt, siden det ikk er så mange dagene. Vil slappe av å kose oss litt også. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New york er jo bare shopping. Ikke så masse slapping off der nei.

Skrevet

Hadde ikke giddet å dra for så kort tid.. får jo nesten ikke med dere noe om dere trekker fra tidsforskjellen, reising osv.

Nesten bedre med en uke i Europa da, om man ikke har råd til en uke i NYC.

Det er ufattelig mye å se og gjøre i den byen, masse shopping, mye kultur osv. osv.

Skrevet

så flotte tilbake meldinger du hadde fått da!:P fy flate for en negativ stemning her inne.

Hun spurte jo ikke om HVOR hun skulle reise!

Skulle gjerne ha hjulpet deg men vet desverre ikke:p Selv kunne jeg ha tenkt meg å gå nedover manhatten (sex å singeliv fan;) ) :)

God tur i allefall!!:)

Skrevet

Min kjære fridde til meg i New York i fjor, i Central Park. Vi var der fra onsdag til søndag og for oss var det akkurat passe med tid. Vi bodde på et hotell som heter Broadway Plaza. Ligger på Broadway og 27. tror jeg (husker ikke helt). Måtte gå litt for å komme opp til 5th og det området, men var ikke så lant til Macy's. Vi synes hotellet lå akkurat passe, var mange butikker nedover også. Ligger rett ved Flatiron bygningen.

Vi kjøpte sånt 48 timers kort til busser vi kunne gå av og på som vi ville. Disse kjørte over hele Manhattan og du kunne sitte på hele runde og se Chinatown og andre steder du ikke nødvendigvis hadde tenkt deg. Vi falt pladask for Central Park, selv om vi bare fikk sett deler av den. Anbefaler Tavern on the Gren som ligger i parken der. Ellers var vi på Museum of Natural history, Rocefeller Center (mindre kø enn Empire State og du ser rett over på Empire State). Vio var også på sør delen av øya for å se Frihetsgudinnen, men der måtte vi stå i flere timer i kø, så droppet det. Området der er veldig fint, sa anbefaler dere likevel og dra dit, og dere ser rett over på statuen. Når dere er der nede er det heller ikke lang vei til Brooklyn Bridge (bussene stopper på alle disse severdighetene)

Av restauranter burde dere spørre på hotellet hva de anbefaler. Vi fikk anbefalt en som het Uncle Jack's (tror jeg den het), og den var veldig bra.

Butikker er det overalt, men kanskje mest komprimert i Soho. Her finner du alt, men kjøp et kart med oversikt over hvor butikkene ligger, da sparer du tid. På 5th og 6th ave. er det mer av designerbutikkene.Time Square er jo også et must synes jeg da.

Dette ble fryktelig langt:) Håper du fikk noen tips. Reiser gjerne tilbake om noen år. Kjøp en reiseguide på forhånd, der får du oversikt over de forkjellige områdene.

P.S: Vi var der i begynnelsen av mai, og da var temperaturen perfekt, ikke for varmt eller kaldt.

God tur:)

Skrevet

Tusen takk for kjempe fint og utfyllende svar :)

Da har jeg litt å finne ut av.

Til deg som har kommentert de andre svarene: Ja det var mange "hyggelige" svar her, men de hopper jeg glatt over. Sikkert noen som har en veldig dårlig dag eller uke, eller kanskje berre er sånn :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...